Za střelby kulometů a minometných výbuchů jste slovo “attack” mohli slyšet ve většině amerických válečných filmů, ovšem v automobilovém průmyslu na Vaše smysly útočí tato K-1.

IMG_0190

Udělej si sám

Jedná se o Kit-Car, to znamená, že lze zakoupit jako stavebnice, ze které si doma složíte sportovní automobil. Ke složení potřebujete ještě dárcovské auto, které Vám poskytne tzv. “moving parts”, čili pohonné agregáty. Vhodným dárcem je třeba Honda Accord 7 generace s motorem 2.4 i-VTEC, Honda Civic Type-R 7 generace s motorem 2.0 i-VTEC nebo velice oblíbená Honda Accord 4 generace v kombinaci s motorem H22. Novinkou je dárcovský vůz Toyota MR2 SW20, která disponuje přeplňovaným dvoulitrovým motorem s výkonem 245HP a je nejsnadnější pro přestavbu, jelikož se obě nápravy bez úprav montují do K-1 tak, jak byly uloženy v Toyotě. Zajímavostí je, že stane-li se dárcem Honda, jeho přední hnaná náprava se v Attacku přesouvá dozadu a tím pohání zadní kola.

IMG_0191

Bejvávalo dobře

Tento model vozu byl představen už v roce 2000 pod taktovkou společnosti K-1 Styling & Tuning Ltd. Jedná se o lehký dvoumístný ROADSTER, jehož základ tvoří trubkový rám v komaxitové úpravě, který byl vyvinut s mimořádným důrazem na bezpečnost a torzní tuhost. Finální počítačová analýza dala tomuto rámu jedničku s hvězdičkou a dvakrát podtrženou, protože výsledky byly daleko lepší, než stanovují předpisy u vozů pro sérii NASCAR. Celý rám váží 132 kg a jeho pevnost v krutu je 920 kg/cm. Oblíbené jsou tyto stavebnice v zámoří, kde v roce 2006 slavil K-1 Attack svůj triumf v závodě studentských vozů s alternativním pohonem “Tour de Sol”. V konkurenci světových automobilek studenti Philadelphia High School závod vyhráli. Tehdy byla jako palivo použitá slunečnicová bionafta.

IMG_0198

Nová naděje

Na Rallyshow 2015 vůz K-1 Attack prezentovala společnost B-Racing v čele s majitelem Ing. Petrem Benešem.  Petr byl motivován touhou odlišit se a splnit si své sny. Věnoval mnoho času úpravám výkonu, designu a optimalizaci podvozku svého civilního vozu. Jak sám vzpomíná, bohužel se vždy dostal do bodu, kdy byl limitován konstrukčním zpracováním automobilu. Když se Petr seznámil s majitelem K-1 Styling & Tuning Ltd. Dickem Květňanským, vydal se na dlouhou cestu plnou práce a vymýšlení toho, jak ze zakoupeného kitu K-1 Attack postavit unikátní stroj. Postupem času se oba aktéři stali přáteli a tím se vlastně začala rýsovat budoucnost nového K-1.

IMG_0227

V roce 2011 byla založena firma B-racing s.r.o s cílem vyvinout vlastní sportovní automobil, který bude mít ty nejlepší možné jízdní vlastnosti, ale zároveň zůstane cenově dostupný. Vývoj firmy šel ruku v ruce s vývojem, výrobou a prodejem modelu K-1 Attack, získáváním zkušeností a testováním nově vyvinutých systémů. Počátek roku 2014 znamenal pro firmu zisk výhradních designových práv a tím definitivně začala nová éra pro vozidlo K-1 Attack.

IMG_0195

Legální sporťák

Vozidlo se neustále vyvíjí a rozšiřují se možnosti o úpravy na pravostranné řízení, nové pohonné jednotky, modifikace trubkového rámu, podvozkových komponentů, brzdového systému a v neposlední řadě úpravy designu dle přání zákazníka. Můžete si nechat vyrobit celou karoserii z uhlíkového vlákna a nutno také dodat, že vozidlo má platné SPZ, takže jej lze legálně provozovat na pozemních komunikacích. Před dvěma lety vstoupil do hry další hráč TypeR.cz Racing team.

IMG_0196

Zrození ďábla

Rozvojem této spolupráce dostal K-1 Attack závodní komponenty a konečným výsledkem spolupráce se zrodil jeho rychlejší, silnější a lehčí bratr, závodní speciál Attack GTR. Ten disponuje přepracovaným trubkovým rámem vlastní konstrukce, odlehčenou karoserií, upravenou přední a zadní nápravou, přičemž obě jsou stavitelné všemi směry. O motor, převodovku a ladění na okruhové závody se postarala společnost TypeR.cz, která k pohonu zadních kol Attacku GTR použila kompresorem Eaton přeplňovaný motor HONDA K20 o objemu 2.0 litrů a s výkonem 320HP při 9350 otáčkách za minutu. Vzhledem k hmotnosti vozu výkon převyšuje hodnotu 400 hp/tunu. Řazení zajišťuje šestistupňová bezsynchronní převodovka se sekvenčním řazením, přičemž jak převodovka, tak sekvence byly kompletně vyvinuty v České republice. Výsledkem je zrychlení z 0–100 km/h za 3.3 vteřiny, z 0–200 km/h za 10.5 vteřiny a maximální rychlost se dle zpřevodování pohybuje mezi 240–300 km/h. Vyšší rychlost je vhodná spíše do “civilního” použití nežli na závodní okruh.

IMG_0201

Skládačka nebo hotové auto ?

Cena kitu začíná na 299.000 Kč bez DPH a obsahuje specifické díly vozu, jako je trubkový rám, exteriérové a interiérové panely, hliníková nádrž, výfukový systém a další potřebné díly a adaptéry. Budete-li chtít zakoupit hotové vozidlo, pak je cena v rozsahu od 850.000 Kč do 3.000.000 Kč bez DPH, dle použitých dílů.

IMG_0229

Takže máte-li doma vhodné auto na přestavbu a chcete levný, ale dobře vypadající sporťák zaměřený na excelentní jízdní vlastnosti, mohl by být K-1 Attack horkým kandidátem.

Podpoříte nás?

“Alternativní sonda do hlubin české kultury.” Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit