Nedávno se na český trh vrátil PULSAR ve velkém stylu. Kde to jde, sklízí chválu, a pozitivně jsme jej hodnotili i v našem redakčním testu. Jedná se o velmi úsporný vznětový agregát, který uměl jezdit i za 3.6 litrů na 100 kilometrů. Můžete se tedy podívat na článek Nissan Pulsar – Návrat šampióna a nebo zhlédnout náš videotest.
Líbí se? No a nyní přijde bomba, Pulsar je totiž dostupný i s turbem přeplňovaným benzínovým motorem, který má objem 1.6 litru a 190 čerstvých koní, již jsou přenášeny na přední kola skrze šestistupňový manuál.
Vzhledově je PULSAR stejný jako jeho vznětový kolega, testovaný model byl jen nalakován na červeno. Uvnitř se také nic nezměnilo a všechny benefity, včetně nadstandardního prostoru vzadu, zůstaly zachovány.
Benzínový Pulsar byl vybaven LED světlomety, které skutečně nastavují nový parametr svítivosti. Halogenová žárovka je proti LED technologii naprostý paleolit. V noci si s sebou zkrátka vezete denní světlo v kompaktním čočkovém provedení, které je lemované stylovými parkovačkami. To, že je Pulsar moderní hatchback a právoplatný konkurent, který dýchá na paty i mnohem dražším modelům, je od pohledu víc než jasné.
Korunu tomuto vozu nasadil jeho nejvýkonnější benzínový agregát. 1.6 podpořená turbodmychadlem totiž vyprodukuje 190 připravených koní. S minimální prodlevou začne auto na přání razantně zrychlovat, Pulsar chce jet a jede jako blázen.
Spolupráci pro parádní zážitek z jízdy doplňuje podvozek, který je hlídaný užitečnými elektronickými asistenty. Aby bylo možné zjistit, zdali Pulsar dokáže využít svůj potenciál, zbyla pouze jediná možnost. Závodní okruh – technická trať, takže se vyrazilo směr Vysoké Mýto.
Pulsar na závodním okruhu
V rámci testování řízení podvozku nebyl vypnut systém ESP a ostatní asistenti. Pouze systém START/STOP byl deaktivován, jelikož pro ten jsem na okruhu nenašel využití. 🙂
Do prvních metrů okruhu vyrazil Pulsar s plnou parádou a první zatáčka ihned prověřila funkčnost brzdného systému, ESP a studených pneumatik. Sedadla, jež jsou stavěná na pohodlné ježdění, sice nedokázala nasimulovat závodní skořepiny, ale rozhodně svoji práci udělala dobře.
Během jízdy nebyl problém naladit si oblíbenou píseň, zapnout výhřev sedadel a nastavit klimatizaci. Díky všem elektronickým asistentům bylo možné regulérně závodit bez obavy o poškození vozu. V zatáčce systém ESP okamžitě přerozděloval výkon, brzdil jednotlivá kola, aby umožnil rychlý, ale bezpečný průjezd.
Několikrát jel Pulsar dokonce jen pro třech kolech. Na okruhu se ukázalo, že tento vůz umí poskytnout potěšení z amatérského závodění i naprostému závodnímu panici, kterým bezesporu jsem. Když Pulsar zkrátka přišlápnete, nechá vaše starosti pár metrů za vámi a vrátí vás do dětských let.
Krizové situace bychom měli zvládnuté. Další výhodou takto dynamického motoru je rychlý nástup výkonu a velká výhoda při předjíždění. Trocha otáček postačí, turbo zatlačí, Pulsar vpřed vytlačí. Je jisté, že s takovýmto vozem byste “zpráskali” kdejaké TDíčko.
V rámci ekonomické jízdy nepotřebuje motor nikterak vytáčet, spokojí se i s 1500 otáčkami za minutu. Výsledná reálná spotřeba se potom v kombinaci pohybuje mezi 6-7 l/100 km. Zklamáním bylo pouze to, že se v ČR bude prodávat pouze varianta hatchback, proto prozatím můžeme vyhlížet ostré verze S a RS. Na takový pořádný kombík nebo reprezentativní sedan si budeme muset ještě počkat.
Nissan Pulsar 1.6 Dig-T se 190 koňmi na palubě je to nejlepší, co z modelové řady běžných osobních vozů Nissan nabízí. Za nás je to zkrátka Pulsar, který obsadil první příčku. Dnešní automobily nemusí nutně spotřebovat 12 l na 100 km, aby trochu jely.
Za fotky děkujeme Woytovi a s jeho souhlasem je rádi publikujeme.