Při hledání vhodného kompaktního vozu střední třídy pro denní použití, s úsporným motorem, slušným vzhledem a výbavou, se můžete cítit trochu zmateně. Na trhu je takových vozidel stovky, a pokud Vás neuchvátila ŠKODA nebo HYUNDAI, je stále z čeho vybírat. Doby, kdy auto najelo na Měsíc a zpět, avšak stále fungovalo, jsou jistojistě pryč. Nicméně s dobou přišli nové technologie a to já osobně mám rád. Hračky, elektronika, aktivní aerodynamika, kamery, senzory a další technika mne hřeje u srdce.

Nový Nissan Pulsar s naftovým motorem o objemu 1.5 litrů se 110 čerstvými japonskými koníky s sebou přináší i 260Nm točivého momentu. Tyto čísla asi nikoho neohromí, ale zajímavé a za zmínku stojící jsou tu jiné věci. Co většina z nás řeší, je reálná spotřeba vozu. Nebudu vás napínat, Pulsar ve městě spotřebuje do 6 litrů nafty, ale na dálkové dálniční trasy se v jednom člověku dostanete na 3.6 – 3.8 litrů, jízdou „na spotřebu“ po okresní silnici ještě méně. Veškeré kouzlo se totiž ukrývá v 6 stupňovém, a nutno podotknout velice přesném a komfortním manuálu, který je ve voze už ve standardu a v motoru samotném. Hodnoty spotřeby nejsou opsané z velkého technického průkazu ale skutečnými testy v ostrém provozu.

Nissan_Pulsar

Oněch 3.6 litrů na dálnici na tempomat, jsou testované v kombinaci s provozem, přidáváním plynu při předjetí, mnohdy nutností brzdit, protože česká „dvouproudovka“ je bohužel o pravém 80-90 km/h pruhu a levém, rychlostně neomezeném pruhu. Výjimku tvoří jen „dálnice“ D1, která více stojí než jede a směle ji nazývám „Nejdelší schodiště ve střední Evropě“. Při testování v německém Regensburgu potěšil fakt, že ani po 4 hodinách jízdy nebolela záda, žádný pocit „rozlámanosti“, v sedadlech se příjemně sedělo a v zatáčkách boční vedení spolehlivě podrželo.  Výletní spotřeba trasy Hradec Králové – Regensburg byla 4.2 litrů ve dvou lidech spolu se zavazadly, cestou zpět 4.3 litrů z důvodu silného deště a nutnosti mít zapnutou klimatizaci kvůli eliminaci vlhkosti. S tím, že stav silnic za našimi západními hranicemi je na tom mnohem lépe, přišel i tolik očekávaný pocit klidného ticha, široké silnice a luxusních vozů mihotajících se v levém pruhu.

Nissan_Pulsar

Od malého dieselu nečekejte závodníka, ač Pulsar má už ve standardu sportovní vzhled, tak 110 koní není nic, s čím byste vyhráli 24 hodinový závod v Le Mans, ovšem nenechte se ošálit objemem, dynamiku tento agregát má i na 6 rychlostní stupeň, takže rychlé předjetí na dálnici zvládne nehlučně, bez nutnosti kupovat ropnou rafinérii. Řazení v Pulsaru, jde hladce, bez vůlí a to u lecjakého nového auta neplatí. Aktivní motorová brzda podpoří řidiče, kteří jezdí na spotřebu, jelikož zpomaluje na jakýkoli rychlostní stupeň, kdykoli dáte nohu z plynového pedálu. Do palivové nádrže se vejde 46 litrů fosilního paliva, s testovanou naftou verzí jsem na jednu nádrž najel lehce přes 1000 km a to jsem nevynechal ani 5x „ucpanou“ Prahu, německé dálnice, okresky, město Regensburg a východočeský provoz, který v odpoledních hodinách nemá s plynulostí nic společného.

Nissan_Pulsar

Určitě jste někdy slyšeli o tom, že dobré auto poznáte tak, že po nastavení sedačky na řidiče, má být vzadu stále dost prostoru a pohodlí. V tomto je Pulsar šampión, má totiž nejvíc prostoru vzadu ve své třídě. Se svými 192 cm mám občas problém s komfortním usazením v autech a jízda vzadu pro člověka obdobného vzrůstu se mění v nepříjemný zážitek. V Pulsaru se nic takového nekoná, Nissan splnil to, co prezentoval, prostor tam je i pro vysokého člověka a to nejen na nohy, ale i na hlavu. Jako řidič jsem se mohl usadit tak, jak se má sedět, nastavení sedačky a opěrek dle doporučení manuálu mělo za následek komfort, co člověk za své peníze očekává. V základní výbavě s naftovým motorem 1.5 Dci stojí 365 000 Kč, ovšem už ve standardu najdete: 6x Airbag, monitoring tlaku v pneu, denní svícení, inteligentní systém řízení podvozku, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná okna a zrcátka, autorádio s CD/MP3/Bluetooth/AUX spolu s jeho ovládáním na volantu.

Nissan_Pulsar

V praxi se s Pulsarem žije celkem pohodlně, jelikož jich nejezdí tolik, je neokoukaný a atraktivní. Sportovní design umocňuje zadní nárazník s imitací uhlíkového vlákna, bumerangová zadní světla a startovací tlačítko je umístěno nad řadicí pákou. Při parkování pomáhá panoramatický parkovací systém, který funguje na základě čtyř kamer, umístěných ve zpětných zrcátkách, předním a zadním logu. Poskytuje pohled z ptačí perspektivy, dokonce i detailní obraz z pravé kamery, pro přesné podélné parkování lze doobjednat i parkovací senzory. Zajímavostí je, že senzory jsou aktivní neustále, takže když se dostane blízko překážky, jste akusticky, ale i na palubním počítači vizuálně informovaní, s tímto systémem se automaticky aktivuje panoramatický kamerový systém, takže máte skutečně přehled. Indikaci vozidla či jiné překážky v tzv. „mrtvém úhlu“ je tu sledováno senzory a řidiči je varování promítnuto indikátorem, který je umístěný vedle výškového reproduktoru v A sloupku a při aktivaci se oranžově rozsvítí. O hlídání vybočení z jízdního pruhu se starají opět kamery, pomocníkem proti kolizi je systém, který pozná, že auto před Vámi náhle zpomalilo, porovná jej s Vaší rychlostí a případně Vás akusticky upozorní, že byste měli brzdit, jedete-li do 30 km/h, zvládne vozidlo nouzově zastavit samo, systém vhodný především do popojíždějících kolon, kde hrozí ztráta pozornosti.

Nissan_Pulsar

Nissan znovuobnovil jméno Pulsar ve velkém stylu. Nabízí právoplatného konkurenta všem ostatním značkám, nezapomněl ani na benzínové nadšence, nabídne 190 koňských sil v přeplňované 1.6 nebo 275 živých NISMO hřebců v chystané verzi Pulsar RS. Vzhledem, vlastnostmi, spotřebou a prostorem (především vzadu) je při hledání ideálního vozu horkým kandidátem.

Nissan_Pulsar

Chcete-li neokoukané a moderní vozidlo, které umí být dynamické a zároveň úsporné, poohlédněte se po naftovém Pulsaru, jedna rada na závěr, interval výměny oleje je 30 000 km, doporučuji zkrátit na 20 000 km, motoru tím jenom prospějete.

Přihlaste se k odběru novinek!

Zanechat komentář

1 Komentář zapnuto "Nissan Pulsar – Návrat šampióna"

avatar
Třídit dle:   nejnovější | nejstarší | nejlépe hodnocené
wpDiscuz