Při hledání vhodného kompaktního vozu střední třídy pro denní použití, s úsporným motorem, slušným vzhledem a výbavou, se můžete cítit trochu zmateně. Na trhu je takových vozidel stovky, a pokud Vás neuchvátila ŠKODA nebo HYUNDAI, je stále z čeho vybírat. Doby, kdy auto najelo na Měsíc a zpět, avšak stále fungovalo, jsou jistojistě pryč. Nicméně s dobou přišli nové technologie a to já osobně mám rád. Hračky, elektronika, aktivní aerodynamika, kamery, senzory a další technika mne hřeje u srdce.

Nový Nissan Pulsar s naftovým motorem o objemu 1.5 litrů se 110 čerstvými japonskými koníky s sebou přináší i 260Nm točivého momentu. Tyto čísla asi nikoho neohromí, ale zajímavé a za zmínku stojící jsou tu jiné věci. Co většina z nás řeší, je reálná spotřeba vozu. Nebudu vás napínat, Pulsar ve městě spotřebuje do 6 litrů nafty, ale na dálkové dálniční trasy se v jednom člověku dostanete na 3.6 – 3.8 litrů, jízdou “na spotřebu” po okresní silnici ještě méně. Veškeré kouzlo se totiž ukrývá v 6 stupňovém, a nutno podotknout velice přesném a komfortním manuálu, který je ve voze už ve standardu a v motoru samotném. Hodnoty spotřeby nejsou opsané z velkého technického průkazu ale skutečnými testy v ostrém provozu.

Nissan_Pulsar

Oněch 3.6 litrů na dálnici na tempomat, jsou testované v kombinaci s provozem, přidáváním plynu při předjetí, mnohdy nutností brzdit, protože česká “dvouproudovka” je bohužel o pravém 80-90 km/h pruhu a levém, rychlostně neomezeném pruhu. Výjimku tvoří jen “dálnice” D1, která více stojí než jede a směle ji nazývám “Nejdelší schodiště ve střední Evropě”. Při testování v německém Regensburgu potěšil fakt, že ani po 4 hodinách jízdy nebolela záda, žádný pocit “rozlámanosti”, v sedadlech se příjemně sedělo a v zatáčkách boční vedení spolehlivě podrželo.  Výletní spotřeba trasy Hradec Králové – Regensburg byla 4.2 litrů ve dvou lidech spolu se zavazadly, cestou zpět 4.3 litrů z důvodu silného deště a nutnosti mít zapnutou klimatizaci kvůli eliminaci vlhkosti. S tím, že stav silnic za našimi západními hranicemi je na tom mnohem lépe, přišel i tolik očekávaný pocit klidného ticha, široké silnice a luxusních vozů mihotajících se v levém pruhu.

Nissan_Pulsar

Od malého dieselu nečekejte závodníka, ač Pulsar má už ve standardu sportovní vzhled, tak 110 koní není nic, s čím byste vyhráli 24 hodinový závod v Le Mans, ovšem nenechte se ošálit objemem, dynamiku tento agregát má i na 6 rychlostní stupeň, takže rychlé předjetí na dálnici zvládne nehlučně, bez nutnosti kupovat ropnou rafinérii. Řazení v Pulsaru, jde hladce, bez vůlí a to u lecjakého nového auta neplatí. Aktivní motorová brzda podpoří řidiče, kteří jezdí na spotřebu, jelikož zpomaluje na jakýkoli rychlostní stupeň, kdykoli dáte nohu z plynového pedálu. Do palivové nádrže se vejde 46 litrů fosilního paliva, s testovanou naftou verzí jsem na jednu nádrž najel lehce přes 1000 km a to jsem nevynechal ani 5x “ucpanou” Prahu, německé dálnice, okresky, město Regensburg a východočeský provoz, který v odpoledních hodinách nemá s plynulostí nic společného.

Nissan_Pulsar

Určitě jste někdy slyšeli o tom, že dobré auto poznáte tak, že po nastavení sedačky na řidiče, má být vzadu stále dost prostoru a pohodlí. V tomto je Pulsar šampión, má totiž nejvíc prostoru vzadu ve své třídě. Se svými 192 cm mám občas problém s komfortním usazením v autech a jízda vzadu pro člověka obdobného vzrůstu se mění v nepříjemný zážitek. V Pulsaru se nic takového nekoná, Nissan splnil to, co prezentoval, prostor tam je i pro vysokého člověka a to nejen na nohy, ale i na hlavu. Jako řidič jsem se mohl usadit tak, jak se má sedět, nastavení sedačky a opěrek dle doporučení manuálu mělo za následek komfort, co člověk za své peníze očekává. V základní výbavě s naftovým motorem 1.5 Dci stojí 365 000 Kč, ovšem už ve standardu najdete: 6x Airbag, monitoring tlaku v pneu, denní svícení, inteligentní systém řízení podvozku, manuální klimatizaci, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná okna a zrcátka, autorádio s CD/MP3/Bluetooth/AUX spolu s jeho ovládáním na volantu.

Nissan_Pulsar

V praxi se s Pulsarem žije celkem pohodlně, jelikož jich nejezdí tolik, je neokoukaný a atraktivní. Sportovní design umocňuje zadní nárazník s imitací uhlíkového vlákna, bumerangová zadní světla a startovací tlačítko je umístěno nad řadicí pákou. Při parkování pomáhá panoramatický parkovací systém, který funguje na základě čtyř kamer, umístěných ve zpětných zrcátkách, předním a zadním logu. Poskytuje pohled z ptačí perspektivy, dokonce i detailní obraz z pravé kamery, pro přesné podélné parkování lze doobjednat i parkovací senzory. Zajímavostí je, že senzory jsou aktivní neustále, takže když se dostane blízko překážky, jste akusticky, ale i na palubním počítači vizuálně informovaní, s tímto systémem se automaticky aktivuje panoramatický kamerový systém, takže máte skutečně přehled. Indikaci vozidla či jiné překážky v tzv. “mrtvém úhlu” je tu sledováno senzory a řidiči je varování promítnuto indikátorem, který je umístěný vedle výškového reproduktoru v A sloupku a při aktivaci se oranžově rozsvítí. O hlídání vybočení z jízdního pruhu se starají opět kamery, pomocníkem proti kolizi je systém, který pozná, že auto před Vámi náhle zpomalilo, porovná jej s Vaší rychlostí a případně Vás akusticky upozorní, že byste měli brzdit, jedete-li do 30 km/h, zvládne vozidlo nouzově zastavit samo, systém vhodný především do popojíždějících kolon, kde hrozí ztráta pozornosti.

Nissan_Pulsar

Nissan znovuobnovil jméno Pulsar ve velkém stylu. Nabízí právoplatného konkurenta všem ostatním značkám, nezapomněl ani na benzínové nadšence, nabídne 190 koňských sil v přeplňované 1.6 nebo 275 živých NISMO hřebců v chystané verzi Pulsar RS. Vzhledem, vlastnostmi, spotřebou a prostorem (především vzadu) je při hledání ideálního vozu horkým kandidátem.

Nissan_Pulsar

Chcete-li neokoukané a moderní vozidlo, které umí být dynamické a zároveň úsporné, poohlédněte se po naftovém Pulsaru, jedna rada na závěr, interval výměny oleje je 30 000 km, doporučuji zkrátit na 20 000 km, motoru tím jenom prospějete.

Podpoříte nás?

“Alternativní sonda do hlubin české kultury.” Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit