Francouzská automobilka Renault překvapila mnohé poté, co se veřejně omluvila za své logo. Podle mnohých je totiž genderově nevyvážené a znevýhodňuje tak mužské řidiče.
„Naše společnost by se veřejně chtěla omluvit za logo, kterým se pyšní naše vozy. Po připomínkách třetích stran jsme se rozhodli, že v blízké době začneme používat logo, které bude vyhovovat všem genderům. Naši designéři na něm již pracují,” vyjádřil se mluvčí automobilky Jean Claude Vam Nedam.
Renault patří k jedné z největších automobilek na světě, která vyrobí ročně několik milionů aut. Výměna log auta tak bude dle vrchního mechanika automobilky trvat zhruba dva a půl roku. Řidiči si své logo budou moci zdarma nechat vyměnit u autorizovaných prodejců aut značky Renault.
„Ještě se s designéry na výsledné podobě nového loga radíme. Určitě to musí být něco neutrálního. Něco co oslaví, jak muže, tak ženy, tak ostatní gendery. Přemýšlíme nad podobiznou vodováhy, aby bylo jasné, že jsme si všichni rovni,” řekl jeden z designérů.
„Já jsem rád, že jsme došli k takovému úspěchu. Dlouhé roky se museli muži schovávat za volantem a cítit se nepříjemně. Troufám si tvrdit, že se nás tenhle reklamní vaginismus dotýkal až psychicky, a pro takové pocity není v moderní francouzské společnosti místo,” řekl naší redakci předseda hnutí Nouvelle-masculinité Honoré de Balsam.
Nejedná se přitom o první veřejnou omluvu automobilky v poslední době. Před pár dny se veřejně omluvila také společnost Audi, která na ve své kampani použila dívka fotografii malé holčičky s banánem v ruce. Mnoho lidí tuto kampaň totiž označilo za nevhodnou s možným sexuálním podtextem.