Vlajková loď Talisman společnosti Renault již brzy přistane u všech prodejců. Nástupce modelu Laguna a Latitude má nelehký úkol na trhu, a to souboj s takovými modely, jako jsou ŠKODA Superb, Volkswagen Passat nebo Ford Mondeo. V rámci uvedení vozu Talisman jsme vyrazili směr Forum Karlín na jeho oficiální představení  České republice.

IMG_2841

Design

V nabídce jsou dvě karosářské varianty – sedan a kombi. Lakovány budou v elegantních barevných variacích: bílá, šedá, hnědá, béžová, černá, modrá a červená. Verze sedan byla na místě přítomná hned několikrát (Initiale Paris), ale kombík, který nás designem zaujal více, jsme obdivovali pouze na promítacím plátně. Z přední části vozu srší dynamika, především LED denní svícení, protažené na předním nárazníku až k mlhovce, dodává vozu mocný vzhled.

IMG_2849

LED technologie nám ve voze Talisman ujala i v hlavních světlometech, proto se viditelnost oproti starším technologiím výrazně zvýšila. Masivnost přední části podtrhuje velké logo Renault, takže díky tomuto faktoru bude na silnici jasné, do jaké rodiny Talisman patří.

IMG_2851

Když se přesuneme do zadní části, mineme elegantní 19ti palcová litá kola a boční štítek se signaturou Initiale PARIS, neboli označení nejvyššího výbavového stupně.

IMG_2846

Pohled na zadní část vozu je zkrátka fantastický, opravdu elegantní zadní světlomety, které si s žádným jiným autem nelze splést. To se opravdu povedlo. Bohužel nešťastným krokem bylo umístění zadní parkovací kamery do loga Renault.

IMG_2840

Tímto krokem celkem zkazili dojem elegance z  celého vozu, byl by takový problém ukrýt kameru nad SPZ nebo vložit do loga o něco elegantněji, jako u jejich aliančních kolegů z Nissanu? Dalším problémem je tlačítko na otevírání zavazadlového prostoru, to je sice umístěné ve víku zavazadlového prostoru a hezky zahlazené, ovšem umíte si představit, jak bude zadní část vypadat za provozu v nepříznivých podmínkách? Déšť, sníh, řepná kampaň, a jiné. To vše se v těchto místech bude držet, proto otevření zavazadlového prostoru zvenčí, bude znamenat špinavé ruce, či nutnost povrch nejprve očistit. Pokud si tedy nepřiplatíte za bezdotykové otevírání.

IMG_2872

Neváhali jsme a samotné víko otevřeli. 608 litrů v sedanu není vůbec špatné, ovšem narazili jsme tu na dvě další nepříjemnosti. Prvně kryty vzpěr víka kufru jsou plastové a nepříliš dobře aretované. Mají vůli a pokud do nich třeba omylem narazíte či o ně zavadíte, hrozí riziko ulomení.

Poslední problém nastane když chcete kufr zavřít. Zavíráte-li za vnitřní madlo, musíte s víkem zkrátka třísknout, což u nového a drahého auta prostě nechcete. Jemnější metodou je zavřít kufr zvenčí, jenže to má za následek osahanou karoserii se stopami otisků. V neposlední řadě za nepříznivých podmínek jsme opět u akce “špinavé ruce” nebo “rychlá očista”.

IMG_2869

Interiér

Po usednutí za volant na vás dýchne příjemná ředitelská atmosféra. Vůz je opravdu prostorný a na sezení pohodlný, zkrátka vůz vyšší střední třídy. Přední vyhřívaná sedadla mají dobrou ergonomii, ale hlavně jsou ventilovaná a disponují masážní funkcí. V nich si zajisté budete připadat jako opravdový businessman. Mezi sedadly je místa, že by se na loketní opěrce dal hrát mariáš, proto v Talismanu najde komfort jak řidič, tak spolujezdec. Ani na zadní pasažéry se nezapomnělo, proto před nástupem dozadu nebude nutné nechat si amputovat obě nohy.

IMG_2852

Palubní deska je jemně prošívaná a středové konzoli dominuje hlavní ovládací panel. Po samotném volantu, jenž se dobře drží, se stává středový panel druhým centrem dění. Obrazovka je samozřejmě plně dotyková a pod ní se nachází nastavení klimatu. V příplatku se můžete těšit i na HEAD-UP display.

Audiosystém zajišťuje příplatkové ozvučení BOSE, proto v Initiale Paris čekejte pouze kvalitní poslech. Dále zde najdete náladové barevné podsvícení a moderně vyhlížející budíky s grafem, který ukazuje, kolik koňských sil a točivého momentu právě využíváte. Prostě ideální věc pro všechny, co mají rádi nadstandardní vychytávky. K dispozici je i několik jízdních režimů včetně oblíbeného SPORT.

IMG_2858

Podvozek

Renault Talisman dostal možnost mít aktivní zadní nápravu, to znamená, že se dle rychlosti vozu natáčí zadní kola po či proti směru kol předních. Užitečná je takto funkce nejen pro držení stopy v zatáčce, ale také zmenšuje poloměr otáčení, což je vhodné pro dobrou manévrovatelnost.

IMG_2863

Tento systém se v Talismanu označuje jako 4Control a je-li jím vůz vybaven, dává to světu najevo pomocí štítku na okně. Systém aktivní zadní nápravy však není žádnou novinkou. Tehdy hydraulicky (dnes elektronicky) ovládaný systém natáčení zadní nápravy (4WS) měla Honda Prelude třetí generace, a to již v roce 1987.

IMG_2842

Zklamáním byly koncovky výfuku, jsou to pouhé imitace. Samotný výfukový systém končí před zadním nárazníkem a je sveden k zemi.

IMG_2844

Motory a převodovky

Oba nabízené čtyřválcové benzínové motory nebude možné mít s manuální převodovkou. Disponují objemem 1.6 litru a jsou podpořeny turbodmychadlem. Výkonově na tom budou v koních 150/200 ve spojení se 7-stupňovou dvojspojkovou samočinnou převodovkou. Maximálně budete pak moci uhánět 215 km/h a 237 km/h.

IMG_2865

Nejslabším z turbodieselové rodiny je agregát o objemu 1.5 litru se 110 koňmi na palubě, který papírově nabízí spotřebu 3.7 litrů/100 km a o převody se postará 6-stupňový manuál.

O 20 kobyl navíc, tedy 130 koňských sil, bude mít vznětová 1.6 s turbem, jenž bude uhánět rychlostí až 205 km/h. Onoho výkonu navíc bylo dosaženo variabilní geometrií lopatek turbodmychadla a opět si jej budete moci užívat se 6-stupňovým manuálem.

IMG_2839

Vrcholem naftové pyramidy v Talismanu je dvěma turbodmychadly podpořená vznětová 1.6, jejichž 160 koní uhání až 215 km/h. O převody se tu stará pouze 6-stupňový automat a spotřeba má být pod 5 l/100 km.

Samotná palivová nádrž Talismanu má objem (dle modelu a použití systému 4Control) 47-52 litrů, což není mnoho, proto při sportovnější jízdě budete častějším návštěvníkem čerpacích stanic.

IMG_2856

Renault rozhodně překvapil novou vlajkovou lodí se zvláštním označením Talisman. Předností je především elegantní vzhled a pohodlný interiér. V nejvyšším výbavovém stupni bude stát 984 900 Kč (motor Dci, 160 koní) a na trhu jej očekáváme koncem tohoto roku. Nešťastnou zadní část varianty sedan, doufejme, zachrání verze kombi, jenž působí skutečně velmi dobrým dojmem.

V podobném duchu je i nový Renault Espace, o kterém se můžete dočíst v našem testu.

Podpoříte nás?

“Alternativní sonda do hlubin české kultury.” Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit