Být populární není vždy výhodou. Ty nejpopulárnější lidé mají často dost svých problémů, i když to navenek vypadá, že jsou dokonalí. Bez chyby. Ale jak je možné, že Alison, nejpopulárnější dívka na celé škole, jednou beze stopy zmizí? A hlavními podezřelými je parta jejích kamarádek, dříve nepopulárních holek?

Spisovatelka Sara Shepard je známá svými knihami určenými pro teenagery, které jsou plné tajemství a lží. Sara si napsáním Roztomilých malých lhářek zajistila místo bestsellerové spisovatelky, Lhářky byly přeloženy do mnoha jazyků. Možná kvůli tomu, že takový typ knihy se do té doby na knižním trhu neobjevil. Parta čtyř dívek, z nichž každá má nějaké temné tajemství a je vydírána neznámou osobou vždy se podepisující jednoduše A? Kdo by se nechtěl dozvědět víc?

Alison byla nádherná. Každý se s ní chtěl přátelit. Ona si ale z nepochopitelných důvodů vybrala čtyři dívky, čtyři nepopulární dívky se jmény Aria, Spencer, Emily a Hanna. První měsíce jejich přátelství byly pěkné – Alison s nimi ráda trávila čas a holky si připadaly jako v krásném snu, že zrovna ony mají tu neskutečnou výhodu se s ní kamarádit. Pak se ovšem na jejich dokonalém vztahu objevily trhliny. Alison holky využívala, protože věděla, že si je lehce omotá kolem prstu. Navíc před nimi stále něco tajila. Vše se zlomilo tu noc, kdy jim skončil sedmý ročník a ony měly oslavovat příchod prázdnin ve stodole na Spenceřiném pozemku. Alison se je snažila zhypnotizovat a Spencer se jí konečně odvážila postavit. Alison vyběhla ze stodoly. A už ji nikdo neviděl. Zmizela.

Čtyři roky po nehodě se dívky odcizily a každá žije svůj život. Nutno podoknout, že příhodou značně poznamenaný. Aria se zamiluje do přitažlivého učitele angličtiny Ezry, s kterým velmi riskuje. Spencer se líbala s klukem své sestry a navíc jí ukradla práci, za níž má být oceněna. Emily si musí přiznat, že se jí líbí dívky a Hanna dělá všechno pro to, aby už nikdy nebyla tlustou chudinkou. Každá má temné tajemství, kterými je ovšem začne esemeskami, maily a psaníčky někdo tvrdě vydírat. Někdo, kdo se vždy podepíše A. Že by to byla…?

První, co vám možná přijde zvláštní, je to, že každá kapitola se věnuje jedné ze čtyř dívek, takže se možná nejdříve budete trochu ztrácet v tom, kdo je kdo. Navíc jsou tam i “flashbacky” z minulosti, takže budete zmatení ještě víc. Když si na tento styl psaní ale zvyknete a zapamatujete si, která je která, tak už vás čtení pohltí a vy budete netrpělive obracet stránky, abyste se konečně dozvěděli, co se vlastně stane. Číst Roztomilé malé lhářky je ovšem běh na dlouhou trať – nečekejte, že se v prvním díle všechno dozvíte, autorce vyšel tento rok už snad sedmnáctý díl. Ano, čtete správně. Kolik chyb jsou tyto mladé dívky schopné udělat? Věřte mi, že hodně. A vy z nich budete mnohdy mít husí kůži.

zdroj – náhledový obrázek: