Každý se se smrtí milované osoby vypořádává jiným způsobem. Někdo celé dny nemluví a kouká do stěny, někdo se snaží žít dál, někdo leží v posteli schovaný pod dekou a truchlí a někdo si prohlíží staré fotografie. Hlavní hrdinka knihy “Love letters to the dead” se se smrtí její nádherné sestry May vypořádává úplně jinak. Název vám už možná napověděl, že píše dopisy mrtvým známým osobnostem, v nichž si vylévá své – navždy poznamenané – srdce.

Laurelina sestra May byla krásná. Inteligentní. Ale dělala i spousty hloupostí. Což jí pak stálo život. Laurel to zprvu nemohla pochopit – její starší sestra, její vzor… Už ji nikdy neuvidí? Nikdy jí neporadí, jak na kluky? Jak se malovat? Nikdy jí neuvidí dokončit školu? Nikdy tu pro ni nebude? Ne. A ode dne její smrti šlo všechno, jak se říká, do háje. Jejich rodina už nikdy nebyla tak pevná, máma od nich nakonec po nějaké době odešla. Ale Laurel s sebou nevzala. Laurel proto střídavě žije s tátou a s tetou. Z kdysi dívky plné života se stala tichá šedá myška, která netouží po ničem jiném, než aby ji lidé přehlíželi. Nastoupí dokonce na jinou střední než ostatní její spolužáci. Nechce, aby věděli o ní a její sestře. Laurel si sice po chvíli najde vcelku milé kamarádky i novou lásku, ale i tak velká díra v jejím srdci nebude nikdy zaplněna. Na první hodině angličtiny jim profesorka zadala velmi zajímavý úkol – měli napsat dopis nějaké známé osobnosti, která je už po smrti. Laurel se tento nápad zalíbil tak moc, že začala psát více a více dopisů – kupříkladu Amy Winehouse nebo Heath Ledgerovi. A postupně se začíná vyrovnávat s tím, že svou sestru už nikdy neuvidí. Podaří se jí to?

Kniha byla psána ve formě dopisů směřovaným různým známým lidem. Laurel nám postupně odhaluje její minulost, povahu sestry May, a také její přítomný život. U příběhu vám mnohdy možná ukápne slza, protože Laurel je ve většině případech tak sama, tak opuštěná. Má pocit, že už nikdy nebude moct normálně žít a smát se. Jediné, co jí drží nad vodou, jsou dopisy, které ovšem nikdy neodešle. Dopisy, které jsou ukryté v krabici v jejím pokoji. A přitom obsahují celý její dosavadní život. Je sice pravda, že pár momentů v knize bylo moc zdlouhavých nebo trochu nudných, ty ale vyvážil zbytek knihy, který byl smutný, ale příběhy nemají vždy happy endy. Love letters to the dead je krásná kniha, která ukazuje, jak moc je sourozenecká láska silná. A že když někoho takového ztratíme, jako kdybychom ztratili půlku sebe.

canvas.instructure.com