Rae Sremmurd – SR3MM

Na závěr přichází hlavní projekt této tříčlenné kompilace, tedy již třetí pokračování Sremm Life. Vzhledem k účasti dvou sólových alb je tento projekt o něco kratší, než ty předchozí. Obsahuje stejně jako u zbylých dvou 9 skladeb, na kterých najdeme jen ty nejkvalitnější hosty. Album obohacuje účast autorů, kterými jsou Travis Scott, Future, The Weeknd Juicy J. Vzhledem k rozsahu tracklistu možná trochu uškodilo předčasné vypouštění skladeb v rámci promování, ve výsledku pak zbývá k poslechu pouze 5 nových skladeb. Nicméně samozřejmě je třeba brát v potaz celek a je nutné poznamenat, že skladby, které svět spatřily před vydáním alba sklidily povětšinou velmi pozitivní ohlasy.

Upřímně jsem měl před vydáním trochu obavy, jenže se jednalo o dobu, kdy nebyla veřejnost seznámena s konceptem čítající tři alba. Právě tento originální, a pokud si vybavuji ojedinělý, koncept počet skladeb snížil a trochu paradoxně tak přispěl k povedenému výsledku. Přeci jen třetí pokračování s sebou přinášelo značné obavy o potencionální neschopnost přinést něco nového a s tím spojené obohacení dosavadní tvorby. Nicméně se této dvojici povedlo velmi dobře zakomponovat všechny featuringy a především je provázat se svými příspěvky. Největší progres cítím právě ve zmíněné provázanosti, která se netýká pouze skvěle padnoucích hostí. Jsou to především samotní autoři, kteří na této desce zní velmi spjatě a navzájem se výborně doplňují. Dalo by se říci, že společné album ideálně kombinuje prvky těch sólových. Jxmmi poskytuje svoji porci extravagance, energie a ballerských textů a Swae dokáže skvěle přebíhat mezi rapem a zpěvem a poskytovat tak různorodé zážitky prostřednictvím dvou osobností.

“Up In My Cocina” je prvním trackem alba a symbolicky tak svojí povahou trochu navazuje na konec SL2. Naopak “CLOSE” s Travisem na refrénu nabízí pohled (poslech) na nově vzniknuvší koncept skladby, která je hluboká a působí velmi emočně, podobně jako tomu u “Bed Time Stories”, kde hostuje The Weeknd. Nicméně autoři nezapomínají, odkud jejich úspěchy pocházejí. Většina skladeb se nese v duchu klasického Šremmovského soundu, kde hraje hlavní roli moderní trap. V této kategorii bodují tracky jako “Perplexing Pegasus”, “Powerglide” a především ryzí trapovka “Buckets”, na které se nemůže nacházet nikdo jiný, než samotný král trapu – “Future”. Tento track podobně jako “CLOSE” reflektuje autorské dozrání, kdy Jxmmi nešetří tvrdými slovy a celkové tvrdší pojetí ballerské skladby dokazuje uvědomění autorů, že jejich rock star status jim dovoluje mít o sobě jen ta nejvyšší mínění. Což dokládá Swae větami “Flex like exercise” nebo přirovnáním k NBA hráči New York Knicks – “Ball like Porziņģis, and your foot was on the line…”. Samozřejmě nesmím opomenout všudypřítomnou kvalitní porci hudebních podkresů, v režii producentů jako jsou Mike Will Made It, Metro Boomin, Zaytoven a mnoha dalších.

Autorům se díky povedenému konceptu triple kompilace povedlo vytvořit také zajímavé společné album, které úspěšně navazuje na předchozí počiny. Bratrské duo zde funguje velmi provázaně a díky skvěle navoleným featuringům se snaží zamezit stereotypu. Ten sice místy vyplave na povrch, ovšem nejedná se o žádná enormní hluchá místa, která by album výrazně srážela. Je opravdu úctyhodné a vzhledem k “velikosti” Rae Sremmurd až někdy zarážející, jak dobře spolupráce bratrům funguje a že vůbec ještě jejich uskupení existuje.  Přeci jen sourozeneckých skupin, které by v tak mladém ohnivém věku obstálo ve všech možných sociálních nástrahách, moc není, natož aby to táhly takhle dlouho a v takovém měřítku. Do třetice všeho dobrého, ale do čtveřice se Swae a Jxmmi musí vytasit s něčím novým.

HODNOCENÍ: 8 / 10

Oblíbené skladby: Buckets, Up in My Cocina, CLOSE, Perplexing Pegasus