- Reklama -

V posledním díle naší minisérie se zaměříme na jádro celého eventu – dvoudenní konferenci v brněnském Sono Centru. High-tech budova se vyšperkovala luxusní automobilovou výbavou před vchodem, ale především programem napěchovaným osobnostmi, jejichž rady jsou pro každý business k nezaplacení.

První den začal devátou hodinou ranní a ačkoli mu předcházela party ve znamení New Age, aula byla téměř plná už od samého startu. Vysoká, časná účast by mohla být přičítána i zahajovacímu řečníkovi – bývalému předsedovi Akademie věd ČR a kandidátovi na prezidenta, profesoru Jiřímu Drahošovi, který celou akci uvedl. Z pozice dlouholetého vysoce postaveného manažera vědecké sféry předal nejednu zkušenost. Především se však věnoval hlavnímu tématu Glorious, etice. Provázela ho nejen vědeckou, ale i politickou kariérou, a přestože zde bohužel k vítězného konci, zásluhou opačně laděné taktiky protistrany, nevedla. Pan profesor by ji dle svých slov bez váhání aplikoval znovu.

Foto: Dominik Zýka

Jiřího Drahoše během dne vystřídalo několik neméně zajímavých řečníků, mezi nimiž byl například i Martin Jaroš, marketingový expert na slovo vzatý.
Pokud vás baví reklama a tipy k její tvorbě můžete poslouchat třeba i místo playlistu na Spotify, přednášku Martina Jaroše přijmete za svou novou mantru. Během té páteční prošel nejen správné briefování kreativcům, ale i desatero pro efektivní propagaci. Abychom tedy udělali menší výtažek: Myslete out of box, reagujte na aktuální dění ve světě (nejlépe s lehkou dávkou sarkasmu), komunikujte se zákazníky jednoduše a nepřeceňujte slogany.

Foto: Dominik Zýka

V případě, že by reklamní svět nebyl tak úplně vaše kafe a extáze u vás spíš dosahoval samotný leadership, zaměřte se třeba na nejúspěšnějšího krizového manažera v Čechách, Václava Nováka. Hodnotou number one je pro něj svoboda a na základě té se i rozhoduje. Že se rozhoduje opravdu dobře, mohou potvrdit jak firmy obrozené jeho umem, tak i řada úspěšných podnikatelských projektů. Kromě důrazu na svobodu by vám určitě doporučil i svých top 3 pilířů úspěchu, jimiž jsou: Dobře předaný příběh, manažerské hard and soft skills a správně zpracovaná čísla.

Foto: Dominik Zýka

Když už jste v tom leadershipu, rozhodně nesmíte vynechat ani Sentu Čermákovou, která se v rámci své kariéru u HP vypracovala na nejvýše postavenou manažerku světa. Už jen pro tento neuvěřitelný titul je radno naslouchat opravdu pozorně. Senta se na konferenci zaměřila na leadership z hlediska týmu. Leader jejího vkusu má za cíl posunutí členů svému týmu blíže k jejich vlastním cílům a výběr takových lidí, kteří budou ve svých oborech lepší než on samotný. Tím ale rozhodně nekončí a ukázkově sestavou tlupu řídí individuálně dle Maslowovy pyramidy hodnot.

Foto: Dominik Zýka

Zdá se Vám to až moc fency? Žádný problém, jděte na to zkrátka od lesa. Dalibor Dědek, zakladatel společnosti Jablotron, vám s tím pomůže a naučí vás podnikat selským rozumem. Ani to však nebude žádné flákáni. Bez dobré znalosti klientely, postupů prodeje a víry ve vlastní produkt se stejně neobejdete. To celé podtrhněte agilitou a schopností motivovat lidi kolem vás a vaše firma stoupá po business žebříčku na nejvyšší plaňku.

Foto: Dominik Zýka

No a v případě, že se v podnikání zrovna nevidíte, můžete vsadit na korporátní vrcholový management. Kdo by pak mohl být lepší rádce, než CEO T-mobile Czech Republic a Slovak Telekom, Milan Vašina. Poradí vám, jak vybudovat ten správný gang, udržet ho v plných otáčkách i připravit na změnu směru. Nenechal by vás podcenit ani důležitost komunikace ve firmě i mimo ni nebo stanovení kmenových hodnot tak, aby si ten pravý gang už nikdo nespletl.

Foto: Dominik Zýka

Pořád jste se ještě nenašli? Pak být vámi zvážíme třeba management sportovního stylu. Ten se dá krásně aplikovat například u Formule 1, a když to už bude chtít změnu, optimalizovat kariéru můžete na Red Bull Air Race, jako tomu bylo u Pavla Turka, komerčního ředitele této antigravitační společnosti. Prý to chce ale řádnou dávku odhodlání, nesmlouvavosti k sobě samým a široké obzory.

Foto: Dominik Zýka

Už jsme si prošli poměrně rozsáhlé portfolio a pravděpodobně zmínili většinu přístupů, které vás ve vedení mohou potkat. Jenže nebyla by to řádná debata o leadershipu na úrovni, kdyby v tom nefiguroval Google alespoň jednou. Práci pro něj představil Daniel Franc, programový ředitel ve společnosti profesních snů. Ten pojal debatu o týmu z trochu jiné perspektivy. Vysvětlil, jak zařídit, aby se váš tým stal podobně vytouženým, jako ten googlacký a co k tomu potřebujete jako leader vytvořit. Stačí si prý, mimo jiné, uvědomit základní lidské společenské potřeby: Pocit sounáležitosti, osobní růst, pocit přispění či soustavné zlepšování ostatními členy.

Foto: Dominik Zýka
Foto: Dominik Zýka

A teď trochu z té technické stránky. Ať už budete leader gigantického korporátu, manažer globální úrovně nebo CEO vlastní firmy, jedna věc vás rozhodně nemine – řádná dávka stresu. Nelze se mu vyhnout, ale lze si zajít na přednášku Radky Dohnalové. Zasvětí vás totiž do tajů amygdaly a s její pomocí vás naučí balancovat mezi stresem efektivním a destruktivním. Abychom to přiblížili: Amygdala reaguje na situace, jež mozek vyhodnotí jako stav ohrožení, útěkem, strnutím nebo bojem. Takovým ohrožením je pro šedé buňky mozkové i stres. Je tedy třeba si v dané chvíli uvědomit, co vás ovládá, zapnout ratio a vrátit se do stavu původního klidu. Stejný postup aplikujte i v případě vzteklého já či zuřivého okolí.

Foto: Dominik Zýka

Posledním naším zastavením bude networkingový dodatek Jana Řežába, zakladatele Socialbakers. Na budování kontaktní sítě osobně nedá dopustit, a proto při jeho přednášce dostanete ranec rad k její expanzi. Pro přímý kontakt volí strategii promyšleného útoku. Prostudovat cíl předem, připravit pár otázek k tématu, a to vše zvládnout stručně, rychle a bezbolestně… minimálně pro danou oběť.

Jak je vidět, letošní Glorious předčil sám sebe. Každý si našel mezi přednáškami a workshopy to své a když už mu putovala z informací hlava kolem, v garážích pod Sonem čekala VR realita, airsoft, Xbox nebo panák skotské (káva a Red Bull byli samozřejmě k mání též 😉). Shrnuto a podtrženo, pokud bude příští ročník minimálně tak nabitý, jak tento, máme se rozhodně na co těšit.

Autor: Kristina Klaudyová

Podpoříte nás?

“Alternativní sonda do hlubin české kultury.” Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit

- Reklama -