Nejpopulárnější sourozenecké hudební duo současnosti si po předchozích úspěšných počinech připravilo do třetice speciální verzi alba, již třetího pokračování série SremmLife. Jedná se o třídílnou kompilaci, obsahující jak společný projekt, tak doprovodné debutové desky obou autorů. Spousta muziky, spousta očekávání.

Asi nenajdeme na zámořské hudební scéně progresivnější a věhlasnější rapovou dvojici, než tu, kterou tvoří sourozenci Swae a Jimmi. Jejich celosvětová oblíbenost nezná hranic, což dokazují mnohé vyprodané zastávky dvou předchozích SremmLife tours. Stejně tak vyprodaná pražská velká Lucerna v loňském roce. Po slibném SremmLife 1, které díky legendární skladbě “No Type” vystřelilo tohle duo do víru rapové scény, přišlo pokračování, které navázalo na předchozí úspěch jedničky. Zároveň poskytlo daleko více serioznosti a dospělosti. Na albu se nacházeli bangery jako “Black Beatles”, “Look alive” nebo “Swang”, které ještě dlouho rotovaly v dj setech, napříč všemi světovými kluby. Třetí pokračování se tak, vzhledem k dosavadním úspěchům, stalo vysoce očekávané.

Velkou pozornost si tento projekt zasluhuje především díky skutečnosti, že se jedná o kompilaci tří desek, obsahující dohromady 27 skladeb. Samotnému releasu předcházel také ten fakt, že oba autoři značně dospěli nejen z hlediska věkového, ale také z hlediska autorského. Značný progres tak můžeme zaznamenat u obou členů tohoto uskupení hned v několika ohledech. Například, v daleko větší míře jsme mohli oba autory zastihnout na mnoha deskách velkých jmen hudební scény. Namátkou si vzpomínám na účast Swaeho na desce od Post Maloneho nebo na Rich The Kidově “The World Is Yours”. Jimmiho jsme mohli zastihnout třeba na “Mr. Davis” od Gucciho z roku 2017. Z dětí, které si vzal pod křídla Mike Will Made It před albem SremmLife 1, se stali plnohodnotní autoři, kteří se rozhodli dát světu důkaz jejich schopností, prostřednictvím jejich debutových sólových desek. Zároveň tak vzniká test, který má za úkol ověřit skills těchto autorů.

Swae Lee – Swaecation

Swaeho sólo reflektuje jeho autorskou proměnu, která nastala po SremmLife 2 i když ve skutečnosti zasahovala i tam. Jeho mírně roztěkaný hlas se s věkem ustálil a autor se nyní rozhodl přejít do zpívaných poloh. A že se tento přerod povedl a baví i ostatní interprety, dokazují mnohé zmíněné featuringy. Primárně vrozené rapové koleje ovšem Swae neopustil, každopádně v rámci jeho Swaecation rapové pasáže nenajdeme, pouze ty zpívané. Celé album se tak ponořilo do melodické, rnb popové hladiny, s nádechem občasných prvků dance music. Jelikož chce Swae svojí novodobou tvorbu představit v plné kráse, na albu najdeme pouze jediného hosta (mimo Jxmmiho) a tím je Young Thug.

Skutečně, album dokazuje, že zpěv není Swaemu vůbec cizí. Už po povedených skladbách “Hurt to look” nebo “Guatemala”, které spatřily svět před vydáním alba, bylo jasné, že Swae myslí svoji pěveckou transformaci vážně. Zvuková stránka desky je převážně tvořena melodickými, místy atmosferickými beaty,  které jsou doplněny o moderní trapové prvky. Bohužel v této oblasti, kdy dokáže např. The Weeknd, Post Malone nebo Roy Woods zaujmout, Swae zas tak nedokáže. Celkově se album nese v poměrně utahaných zdlouhavých polohách, kdy vás zkrátka přestane většina skladeb v polovině bavit. Nedá se Swaemu  upřít pracovitost a serióznost, která jasně dokládá, že autorův záměr, týkající se přechodu do žánrově odlišného spektra, byl zpracován s velkou snahou. Ono po lyrické stránce není ani moc co vytknout, každopádně spojení této složky a té hudební nepracuje tak jak by mělo.

I přes kvalitně zpracované texty, které obsahují mnoho odrazů autorovy osobnosti a místy se vyskytující chytlavé melodie, nedokáže ve výsledku album ničím jiným zaujmout. Podíl na tom má především nepříliš atraktivní hudební složka, časté zdlouhavé stereotypní pasáže a v neposlední řadě dost možná i absence featuringů. Některé skladby jsou povedené a poskytují nový obraz Swaeho tvorby, reflektující směr, kterým se autor vydal, ovšem jako celek Swaecation příliš neobstojí.

HODNOCENÍ : 5 / 10

Oblíbené skladby: Heat Of The Moment, Guatemala, Hurt To Look

Pokračování na další stránce.