Neuplynulo ani půl roku od vydání uspěšného alba Projekt Asia s Viktorem Sheenem a Renne Dang má pro nás přichystaný nový alternativní projekt s názvem DANGGKIDD EP.
Přemýšleli jsme, jak tento nový projekt představit, a tou nejlepší variantou je samotný rozhovor s jeho tvůrcem – Renne Dangem. Ten nám v rozhovoru sdělil veškeré informace o projektu, který se bude velmi lišit od jeho dosavadní tvorby.
Ahoj Renne, na tvém Facebooku jsme mohli zaregistrovat, že jsi oznámil vydání tvého nového projektu DANGGKIDD EP, které spadá na 20. 12. Kde vznikl nápad vytvořit ani ne půlrok po úspěšné desce Projekt Asia s Viktorem Sheenem rovnou EP?
Čau, tak primárně jsem začal nahrávat pár vedlejších věcí už během tvorby alba Projekt Asia. Ty věci měly celkově jinej feeling, než tracky na albu, a moc se tam nehodily, tak jsme se s producentem Cehou rozhodli udělat EP, kde uděláme všechny věci koncepčně tak, aby jako celek zněly prostě jinak, než ostatní mnou doposud vydaný věci.
Kdy, kde a jak celý projekt vznikal?
Po nocích v Blakkwood studiu, v mojí hlavě, v mých vztazích a emocionálních dojezdech. Hahaha. Vlastně track Eliza Graves, který vznikl na toto EP jako první a doteď mě baví asi nejvíc, vznikl už skoro před rokem. O to větší skvost to je, že mě to baví ještě teď. DANGGKIDD vznikal tak, že Ceha vždycky poslal pár novejch beatů a já do toho začal skládat, psát a “kreslit” svoje pocity. Vždycky jsem měl jasno, jak ten track musí bejt poskládanej a kde co má znít. Ceha mi pak buď řekl, že je to geniální, nebo že je to naprosto k hovnu. Kuriózní je to, že u většiny tracků se kompletně předělal beat za ten rok natolik, že původní verze, do který jsem psal texty, znějí úplně jinak než teď finální skladby. No a chaotický je taky to, že k jednomu tracku na EP průměrně spadá 9 předělávek hudby, takže docílit toho, jak to chceme oba s Cehou, dalo celkem hodně práce, právě a hlavně na straně Cehy.
Pod kým EP vychází?
EP klasicky vydává Blakkwood Records. Původně jsem měl jiný účely jako, že to dám zdarma ke stažení fanouškům, nahraju na svůj kanál na YouTube a vše naprosto nezávisle sám, ale je to škoda. Občas přemejšlim loktem. Zrovna danggkidd si zaslouží mnohem víc, než to jen leaknout někam pro pár lidí a hlavně Blakkwood je fakt věc, kterou chci budovat společně s ostatními.
Kolik tracků se objeví na albu? Objeví se zde nějací hosté? Kdo ti dělal cover?
Nerad to nazývám album, protože je to fakt malej projekt. Spíš jsem zvědavej, jak to lidi přijmou, než aby to bylo vedený jako plnohodnotný album. Celých skladeb je na desce 5, ale společně se skitama, který tvořej podstatnou a důležitou část k pochopení konceptu, je to 10 stop. EP je kompletně bez hostů, ale při Elize Graves pomohl Leryk původním beatem, do kterého jsem Elizu napsal. Ten jsme ale nepoužili. Pomohl i Viktor, kterej mi trochu pomohl s hlasem a později mi dělal poslechovýho konzultanta. Cover dělal Ceha a jako podnět použil mojí naskenovanou fotku z dětství.
Kteří producenti se objeví na EP?
DANGGKIDD kompletně produkoval Ceha a troufám si tvrdit, že na tom CD má minimálně 70 % zásluhu. Odvedl fakt kus práce, včetně práce se zvukem a tvorby beatů. To, že jsem do toho napsal nějaký nesmysly z mojí hlavy, není ani zdaleka tak umělecký, jako to, co vytvořil on.
Proč ses rozhodl pro EP místo plnohodnotného alba?
Nebylo dost materiálu, aby to bylo album. Zároveň kdyby to bylo album o více než deseti skladbách, nemělo by to už smysl a nevěděl bych, kam rozvinout příběh EP. Je to prostě malej projekt, kterej se asi nebude líbit všem, ale podle mě je to rozhodně něco zajímavýho, co stojí za poslech. Album by mělo znít jinak.
Jako úvodní track, ke kterému natáčíš i videoklip, sis vybral Elizu Graves. O čem tento single je a proč ses rozhodl, že k němu natočíš rovnou i vizuál?
Jak jsem řekl, je to první věc, která na EP byla vytvořena. Zároveň pro mě nejlepší a cejtim z ní potenciál, že by mohla lidi oslovit. Odráží zajímavý období mýho života a to je všechno, co k tomu chci říct. Ať si v tom každej najde to, co bude chtít sám.
Jak si myslíš, že tento (dle tvých slov dost originální počin) osloví tvé fanoušky a ostatní publikum?
Těžko říct. Já jsem vůči tomu skeptickej, lidi chtějí primitivní věci a nechtějí moc přemýšlet, když si pustí music. Budu doufat, že si to najde pár posluchačů a jestli to bude úspěšný? Alespoň uvidím, kudy cesta vede. Pokud ne, stejně jsem rád, že si něco takovýho můžu připsat do svýho “hudebního životopisu”.
Plánuješ ještě k nějakým trackům točit videoklip?
Plánuju vydat ještě takový osobní video z mýho života k tracku s názvem Yoko Ono Love, ale plnohodnotnej videoklip je zatím v mojí hlavě jen na Elizu Graves. V rukách to má Jakub Stelzer, se kterým se mi výborně pracuje a má (jako jeden z mála) pochopení pro moje výmysly a píčoviny.