Zkuste si představit situaci, kdy byste se po smrti probudili. Kdyby po smrti opravdu existoval “nový život”. Ovšem ve světe, který je vám naprosto nepochopitelný. Ve světě, kde byste žili na opuštěné planetě Zemi. Sami.

Známý americký spisovatel Patrick Ness vydal už svou v pořadí devátou knihu s příhodným názvem More than this. Proč příhodným? Nebojte se, dozvíte se to v této knize. Ale možná si to nejdřív neuvědomíte.

Seth dříve žil v městečku v Anglii s jeho rodiči a mladším bráškou Owenem. Ovšem po té hrozné nehodě, co se stala jeho bráškovi a po níž se už nikdy nevzpamatoval, to přinutilo jejich rodiče se navždy odstěhovat z Anglie a začít nový život v Americe. A tak se malý Seth musel přesunout do úplně nového města, deštivého pobřeží Washingtonu. Moc dobře si uvědomoval, že jeho rodiče ho nemají zdaleka tak rádi jako Owena. Možná ho za nehodu i trochu obviňují.

Seth si mezitím prochází pubertou, tím nejtěžším obdobím v životě dospívajícího, a nemá mu kdo pomoci. Míval vše a najednou nemá nic. A proto se rozhodne skončit se životem. Už neví, jak dál.

Po smrti se ale probudí v jeho rodném městečku v Anglii, ve městě, kterým rodiče nakonec tak opovrhovali. Na sobě nemá nic jiného než pruh obvazů, jeho vlasy jsou neuvěřitelně krátké a jeho tělo je pohublé. A vše je vylidněné. Ve městě – a možná i na Zemi – je naprosto sám.

Jak je tohle všechno možné?

Patrick Ness dokázal napsat mrazivý rozsáhlý příběh, který má větší poselství, než si kdo uvědomí. Možná se vám může zdát, že kniha zezačátku ukazuje normální svět (až na to, že je vylidněný). Ale opak je pravdou. Seth později zjišťuje, jak moc je tento “svět po smrti” opravdovější než současný život. Naskýtá se tu mnoho otázek – proč na světě tedy nikdo není? Proč se probudil zrovna v Anglii? A co má vlastně za úkol? První je jasný – přežít.

A to i v případě, že je po smrti.

zdroj:
bookswithdylan.blogspot.cz