Tzv. akustický komfort se výrazně podílí na zážitku z jízdy. Interiér, který je zbavený hluku od okolí i nepříjemných zvuků a vibrací pocházejících přímo z některých částí auta, nabízí příjemnější jízdu pro cestující i řidiče, jehož pozornost navíc není nepříjemným hlukem rušena. V případě odhlučněného interiéru spolu cestující mohou snadno komunikovat, volání přes hands-free je čisté a nerušené, a i poslech hudby z rádia nabízí řádově větší požitek než v autě, které odhlučněné není.

I přes velký význam akustického komfortu mu však ne všichni výrobci věnují opravdu dostatečnou pozornost, a kromě vozů nejvyšších kategorií je řešení tohoto problému u továrních modelů značně nedostatečné. Mnoho majitelů vozů se proto obrací na profesionály, se kterými mohou společně nalézt řešení a vůz kvalitně odhlučnit. Pro odhlučnění vozů platí některá základní pravidla a postupy, přesto je nutno k problému přistupovat vždy s ohledem na konkrétní typ vozu. Jaká specifika má tedy odhlučňování vozů typu kombi?

Pryč s hlukem a vibracemi

Na hlučnosti interiéru se podílí celá řada zdrojů, hluk se šíří přes podběhy karoserie, dveře, mezimotorový prostor i prostřednictvím vibrací plastových a kovových dílů vozu. Proces odhlučňování vozu spočívá v aplikaci antihlukových a antivibračních materiálů na příslušná místa ve voze. Při odhlučňování se většinou soustředíme především na podběhy kol. a karoserie či dveře, jejichž odhlučnění má zásadní význam pro kvalitu reprodukované hudby. Odhlučnění zavazadlového prostoru je většinou zařazováno na konec seznamu a často k němu majitel vůbec nepřistoupí. Především u aut typu kombi, které mají zavazadlový prostor přímo spojený s interiérem je ale odhlučnění zavazadlového prostoru velmi významné a nelze jej opomenout.

Odhlučnění zavazadlového prostoru

Zavazadlovým prostore proniká do vozu hluk od kol vozidla i aerodynamický hluk vznikající při rychlé jízdě. Samotné odhlučnění musí začít kompletní demontáží veškerého čalounění, platových částí či elektroniky uložené v zavazadlovém prostoru (často zde bývá uložen např. subwoofer). Když odkryjeme maximální plochu kufru, na podlahu i boční části aplikujeme antivibrační materiál (např. 2.3 mm StP Black Gold), protihlukový materiál (StP Accent 6) potom bude tvořit druhou vrstvu na podlaze. K docílení maximálního efektu je třeba odhlučnit i podběhy z vnitřní a vnější strany a samozřejmě také páté dveře. Vždy je třeba volit kvalitní a dostatečně silný materiál. Některé nabízené „univerzální“ materiály typu 3 v 1 nejsou účinné a majitel vozu je potom z výsledku prakticky vždy zklamaný.

Nejlepší cestou k dobrému odhlučnění vozu, nejen typu kombi, je oslovení profesionálů, kteří mají dostatečné zkušenosti k tomu, aby byl výsledek jejich práce maximálně kvalitní.

– advertorial –

Podpoříte nás?

“Alternativní sonda do hlubin české kultury.” Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit