V neděli 25. října vyšla 2. studiová deska člena MAAT Fosca Almy s názvem Foscoismus 2. Jedná se o pokračování jeho debutové desky Foscoismus z roku 2008.

Od Foscova samostatného počinu uběhlo 7 let, což je velmi dlouhá doba. Proto jsou oba dva Foscoismy diametrálně odlišné. Jediné spojení mezi nimi je čtvrté pokračování Glockrapu, ke kterému byl natočen i originální videoklip. Na Foscoismu 2 najdeme dohromady 13 tracků. Hostů na albu je vcelku dost. Kromě členů Blakkwood Records se na albu objevil Made, Schyzo nebo Ben Cristovao. Co se týká produkce, tak skoro celé album si odprodukoval Fosco sám. Pouze o 2 tracky se postarali mladí producenti Leryk (Fosco Alma 2.0) a DOM (#TeďHned feat. L.D.).

Co se týče samotných tracků, tak mezi nejpovedenější patří Loterie s Viktorem Sheenem a již výše zmiňovaný track #TeďHned, který je skvělým bangerem a bude na koncertech skvěle fungovat. Fanoušky očekávaná spolupráce s Benem Cristovaem se nese v lehce funkovém duchu, což pro někoho může být zklamáním. Mezi hlubší skladby mužeme zařadit “Zdi“, ke kterým byl natočen videoklip a dále i “Světlo ve tmě”. V obou případech se jedná o velmi povedené tracky.  Další dvojice s podobným zvukem je “Noční můra” a “Hej Almo!”. V tomto případě se jedná o tvrdší skladby, které však Foscovy fanoušky budou zcela jistě bavit.

Přejďeme ke klipům. Před albem byly vypuštěny celkem 3 videoklipy, když nepočítam již zmíněné “Zdi”, ke kterým byl videoklip v den releasu. Nejdříve však vyšel klip k singlu “5 minut“, který skvěle nalákal na nové album a momentálně má něco kolem 650 tisíc views na YouTube. Následoval track “Zpátky doma”, který je ódou na Foscovo město – Hradec Králové. Jako poslední klip před releasem alba byl “Glockrap 4“, který zaujmul spíše netradičním poloanimovaným vizuálem než samotnou skladbou. Myslím si ale, což je škoda, že prostor pro vizuál nedostaly tracky jako “Loterie” nebo “#TeďHned”, které by si klip zasloužily více.

Pokračování Foscoismu je bezesporu kvalitním počinem. Album obsahuje kvalitní věci jako již několikrát zmiňovaná “Loterie” a “#TeďHned” avšak je škoda, že zrovna takových věcí není na albu víc. Fanoušky Blakkwoodu a zejména Fosco Almy bude album ale určitě bavit. Otázkou však je, jak se album prosadí i mimo Blakkwood fanbase.

Kdo si chce album poslechnout naživo, tak může navštívit jednu ze zastávek Blakkwood Tour nebo trojkřest alb “Projekt Asia”, “Foscoismus 2” a “Vdova EP”, který proběhne 20. 11. v pražském klubu Rock Café.

O album Foscoismus 2 můžeš soutěžit na našem Facebooku (zde) nebo Instagramu (zde)!

foscoismus 2 soutez