Jak moc se lidem změní život, když ví, že za necelé dva měsíce na Zemi s 66% šancí spadne meteor? Jak přehodnotí své životní hodnoty a cíle? Věci, které se zdály samozřejmé, se najednou stanou věcmi vzácnými. A jak se ke konci světa postaví partička zdánlivě odlišných teenagerů, kteří by se bez hrozby nikdy nedali dohromady?

Kniha se věnuje hlavně čtyřem teenagerům, z nichž každý uvidí na obloze zvláštní úkaz. Nejdříve tomu nepřikládají velkou váhu – vědci se přeci mohou splést. Když ovšem hrozbu potvrdí i americký prezident, je to definitivní. Za necelé dva měsíce dopadne na Zemi meteor Ardor. Šance je 66 procentní.

Peter je nadaným fotbalistou, jehož cílem je vystudovat sportovní univerzitu a stát se sportovcem – jak jinak. Profesor dějepisu v něm ovšem zaseje semínko, kdy začne pochybovat, zda je sportovní budoucnost jeho osudem. Vydělávat miliony za běhání po hřišti? Skončit kariéru poměrně mladý a do konce života žít pouze z našetřených peněz? Peter se začne snažit dělat něco významného pro společnost, aby si dokázal, že doopravdy žil. Že aspoň někomu pomohl. A možná aby se rozhodl, co je tedy jeho životním cílem.

Eliza žije pouze se svým tátou, který trpí rakovinou. Máma odjela na Havaj s jejím novým přítelem, a od té doby se s ní Eliza nebaví. Proč by jí zvedala telefony, když jí dokázala opustit. Jako ,,rozlučkový a usmiřující, prosím-nezanevři-na-mě” dárek dostala nádherný starý fotoaparát. A ten se stal jejím životním posláním. Eliza miluje focení, svůj foťáček si nosí všude s sebou a když se objeví hrozba meteoru, založí si blog na Tumblru s názvem Apocalypse Already. A zároveň po někom velmi touží…

Anita bývala dívka se samými jedničkami, cílevědomá a tvrdě pracující. Ne že by to sama chtěla. To rodiče, kteří jí celý život říkali, že bez vynikajících známek to nikam nedotáhne. Uráželi ji a snižovali ji sebevědomí. Myslela si, že když se dostane na Princeton, tak se to zlepší. Ale nezlepšilo. Anitiným snem ovšem není stát se právničkou nebo něco podobného – chtěla by být zpěvačkou. A tak, když se konečně rozhodne vzdorovat své rodině po oznámení meteoru, se nastěhuje k Andymu, s nímž začne skládat písničky a plnit si svůj sen…

…Andy je ovšem jejím přesným opakem. Kouří trávu, má pochybné kamarády a zpívá v hrozné kapele. Anitu ale zaujme jednou písničkou, kterou sám složil. Je tak jemná, plná citů. Anita se proto rozhodne, že s ním bude spolupracovat. Andy se s ní rychle sblíží – ale jen jako s kamarádkou. Touží totiž po Elize. A Anita si uvědomuje, že jí to čím dál víc vadí.

Tito úplně odlišní teenageři s odlišnými cíly se s hrozbou meteoru nečekaně spojí, aby uspořádali párty na konci roku. A nejen to. Aby konečně žili.

Kniha We all looked up je dystopická kniha, která ukazuje, jak by se svět mohl změnit, kdyby došlo k něčemu takovému. Jak by lidi přehodnotili různé hodnoty? Co má stále smysl a co nemá? Je rozdělená na kapitoly, z nichž každá vypráví o jednom ze čtyř teenagerů. Hned v prvních kapitolách poznáte jejich povahy. Musím říct, že postavy mi až tak sympatické nebyly, ale příběh mi to nepokazilo. Další pravdou je, že do příběhu jsem se nejdříve musela začíst, ale i to potom nebyl problém. Knížka se četla rychle a ve mně stále pulzovalo napětí, jak to nakonec skončí.

Spadne na ně meteor? Nespadne? A i kdyby ano, stane se jim něco? Nepromarnily své poslední dny na Zemi?

zdroje:
cuttocontentblog.com