Jedno z nejúspěšnějších SUV na světě se dočkalo potřebného omlazení. Modernizované rodinné auto nyní nabídne více pohodlí a technologií. Důkladně jsme prověřili jeho schopnosti na cestě do Varšavy.

Samolepka místo loga
Svěží vzhled karoserie podporují dnes populární ostré linie. Ačkoliv se proporcemi oproti minulé generaci příliš neliší, přepracované provedení je na autě znát. Hranatější a agresivnější příď doplňuje maska ve tvaru V, typický prvek dnešních Nissanů. Ploché logo, které vypadá jako samolepka, nemá auto náhodou. Za ním se skrývá aktivní radar. Vylepšení se dočkaly i hlavní adaptivní LED světla. Nudná záď minulého X-Trailu je pryč. Především lacině vypadající zadní svítilny nahradily moderní LEDky.

Softwarem neomladíš
Svěží nádech dostal také interiér. Zastaralý volant s podlouhlým Airbagem zmizel a místo něj sem dělníci montují ergonomické „tříramínko“. Na jeho stranách najdete tlačítka, se kterými obsloužíte základní funkce multimédií. Trochu mě zklamala dotyková středová dotyková obrazovka. Přestože inženýři upravili software, malá velikost a nízké rozlišení kazí celkový dojem. Multimediální systém zkrátka potřebuje obměnu.
Staří známí
Nový středový tunel hostí loketní opěrku a tlačítka pro výhřev všech sedadel. Ty zadní ovládá jediné tlačítko. Ve výbavě zůstal oblíbený panoramatický parkovací systém a podrobně nastavitelné autonomní parkování. Chválím také zlepšení kvality materiálů a ergonomii palubní desky. Očekávaný komfort na cestách poskytnou anatomické kožené sedačky.
Óda na turbo
Nabídka motorů zůstala beze změn. Pod kapotou můžou pracovat dva nafťáky (1,6 nebo 2,0) a jeden přeplňovaný benzínový motor s objemem 1,6 litru. Ten konstruktéři naladili na 163 koní. X-Trail můžete mít se šestirychlostním manuálem nebo s variátorem CVT.

Já jsem jezdil s benzínovou verzí. Díky turbu má X-Trail odpich už od nízkých otáček. Celkové naladění šestnáctistovky poskytne autu dostatečnou dynamiku. Nebudete mít problém s předjížděním nebo s nedostatkem výkonu. V průměru si japonské SUV řeklo o 7,6 litrů na sto kilometrů. Během testu jsem ho nešetřil ani na dálnicích a prohnal ho také ulicemi Varšavy.

Rodinný jedničkář
Modernizovaný X-Trail je především rodinným autem. Tomu návrháři na základě zpětné vazby zákazníků přizpůsobili celou modernizaci. V Čechách se nikterak zásadně neprodává. Nejvíce kupujících modelu X-Trail bydlí ve Spojených státech. Tam se auto jmenuje Rogue.

Na druhou stranu si SUV na nic nehraje. Funkci rodinného auta plní na jedničku. Díky konstrukci a volitelnému pohonu 4×4 zvládne i lehký terén. Vítané osvěžení už auto potřebovalo, nicméně oproti menšímu crossoveru Qashqai dostalo mnohem méně novinek.










