Jen málokdo si dnes může dovolit ignorovat internet coby marketingový nástroj a míra viditelnosti na internetu je parametr, který může rozhodovat o úspěchu nebo krachu firmy či jiných aktivit uživatele. Není proto velkým překvapením, že pozice konkrétní webové stránky ve vyhledávačích je pro jejího majitele nesmírně důležitým parametrem, na který se za všech okolností soustředí jeho pozornost. Právě snaha o přízeň vyhledávačů dala vzniknout fenoménu SEO. Jedná se o pojem skloňovaný dnes v mnoha pádech. Jak už to ale bývá, pravdivé informace se mísí s mýty a polopravdami. Jaké jsou ty nejčastější?

Mýtus č.1 – Strojová kontrola je důležitá

Mnoho lidí považuje strojově provedenou kontrolu stránek prostřednictvím SEOmatu za jeden z nejdůležitějších kroků na cestě za vyšší pozicí ve vyhledávači. Pravda je taková, že nic jako relevantní strojová kontrola stránek neexistuje. Kvalita SEO není exaktní parametr a jeho vyhodnocení je něco, co vám žádný software poskytnou nemůže. V nejlepším případě se jedná o doplňkovou metodu, která vás může upozornit na případnou zjevnou chybu.

Mýtus č.2 – Stránky je nutno do vyhledávače zaregistrovat

Tvrzení, že vyhledávač začne vaše stránky zobrazovat ve výsledcích vyhledávání jen v případě, že je do jeho databáze zaregistrujete, nevypadá na první pohled úplně nelogicky, pravda to však není. Ačkoliv vyhledávače jako Google tuto možnost nabízí, nic vám negarantují. Buďte ale v klidu, vašeho webu si vyhledávač dříve nebo později všimne.

Mýtus č.3 – Více zpětných odkazů = lepší pozice

Poprvé, nikoliv však naposledy, se setkáváme s tím, že kvalita je pro vyhledávače důležitější kvantity. Odkazuje-li na váš web jediná, avšak populární a hojně navštěvovaná, stránka, je to lepší, než když to samé dělá tucet stránek plných balastu, kam nikdo nezabloudí. Týká se to i PPC systémů, které někteří lidé považují mylně za dobrý zdroj zpětných odkazů. Chyba, PPC systémy totiž vyhledávače neberou v potaz vůbec.

Mýtus č.4 – Klíčová slova je třeba uvádět přesně

Představa, že klíčová slova musí být v textu uvedena v naprosto přesném tvaru, je reliktem doby minulé, kdy vyhledávače se skloňováním opravdu potíže měly. V dnešní době to ale neplatí a ani v českém jazyce, který je na skloňování velmi bohatý, nemají vyhledávače v této oblasti problém.

Mýtus č.5 – Pozici ve vyhledávači lze garantovat

Slibuje vám firma první, druhou nebo jinou pozici ve vyhledávači? Buďte rádi, právě na sebe totiž prozradila, že o SEO problematice nemá ani ponětí a vy s ní můžete ukončit spolupráci. Nic takového garantovat nelze z mnoha důvodů, patří mezi ně i fakt, že vyhledávání je individualizované. 

Mýtus č.6 – Klíčová slova v meta popisku

V tomto případě se jedná o další pozůstatek dřívějších dob. Vyhledávače dnes nepotřebují meta description, aby poznaly, o čem web pojednává a svorně v nich uvedená klíčová slova ignorují. Nelamte si s nim hlavu, nikterak vám to totiž nepomůže.

Mýtus č.7 – Hustota klíčových slov

Mnoho lidí tvrdí, že našli svatý grál v podobě ideální hustoty klíčového slova v textu. Nic takového ale, jako již několikrát předtím, neexistuje. Důležité je, aby text vypadal přirozeně. Umělé opakování klíčových slov může vést k penalizaci.

Mýtus č.8 – Rank stránky určuje pozici ve vyhledávání

Rank stránky, tedy jakési interní hodnocení ze strany vyhledávače je jen jedním z mnoha a mnoha faktorů, které se na výsledné pozici ve vyhledávání podílejí. Rank není totéž jako pozice ve vyhledávání.

Mýtus č.9 – Jde o počet indexovaných stránek

Zde jde opět o souboj kvalita vs. kvantita. Význam má pouze indexace stránek, které přinášejí určitou přidanou hodnotu. Nemá smysl indexovat dvě prakticky totožné stránky nebo výsledky interního vyhledávání, takové pokusy vyhledávač snadno prokoukne.

Mýtus č.10 – Cílem je první místo ve vyhledávači!

Přílišné soustředění na vysněné první místo ve výsledcích vyhledávání často znamená méně pozornosti věnované vlastnímu webu. K čemu je dobré první místo, když všichni, kdo web navštíví, odejdou již po několika vteřinách, protože je nepřehledný a uživatelsky nepříjemný?

Těmto mýtům byste se měli vyhnout velikým obloukem, proto volte správně SEO agenturu!

Článek je reklamní sdělení

Podpoříte nás?

“Alternativní sonda do hlubin české kultury.” Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit