Design typický pro terénní vozidlo, sedm míst k sezení a nádrž na 80 litrů nafty. Představujeme Nissan Pathfinder, modelová řada roku 2005. S hmotností přes 2 tuny a obří přední maskou dává najevo, že je velký a že kouše.
Karoserie
Typická terénní krabice, autobus pro sedm pasažérů. Vše na tomto voze působí mohutně. Takřka rovná přední část zešikma přechází přes čelní sklo až na střechu, čili srážka s Nissanem Pathfinder udělá z běžného osobáku lisovanou plechovku. Široká okna a velké víko zavazadlového prostoru utváří pocit masivní pojízdné krabice. Osvětlení vozovky zajišťují xenonové výbojky umístěné v parabolách.
Jízdní vlastnosti
Pathfinder je 4,74 metrů dlouhý a 1,85 metrů široký. Poloměr otáčení á la opilý autobusák a spotřeba přes 10 l/100 km vyvolají dojem, že se Pathfinder hodí do města asi jako šlehačka na vánočního kapra. Jenže po opuštění hranic města se z Nissanu Pathfinder stává silniční tank.
Má zvýšený posez, mohutnou rámovou karoserii a velké balónové pneumatiky, které se postarají o komfortní jízdu. Závodník z něho nikdy nebude, ovšem podvozek celkově drží na silnici jako vosa na bonbonu. V terénu díky pohonu 4×4, redukční převodovce a asistentům rozjezdu a sjezdu kopce zvládne projet i obtížný terén. Rozvor kol je dlouhý 2,85 metrů a tudíž je tu riziko tzv. položení na “břicho”.
Motor
Objem vznětového motoru činí 2.5 litrů ve čtyřech válcích. Výkon je nastaven na 174 koní, což není číslo, ze kterého byste údivem zešíleli. Ale ve 2000 otáčkách za minutu motor vyprodukuje točivý moment 403 Nm, což znamená pořádnou sílu. Akcelerace není závratně rychlá, ale stále stejná do maximální rychlosti 175 km/h.
Rozvod motoru je řešený pomocí řetězu. Samotné rozvody jsou takřka věčné, ale pokud začne být chod motoru hlučný, je nutné rozvody vyměnit. V autorizovaném servisu za takovou výměnu zaplatíte zhruba 30 000 Kč. Na řízení emisí (norma EURO 3) byl do Nissanu Pathfinder montován velmi trvanlivý EGR systém. Modely vyrobené později už vyhrály filtr pevných částic.
Převodovka
Ve standardu byla šestistupňová manuální převodovka. Testovaný model byl osazen pětistupňovou samočinnou převodovkou. Svým chováním spíše připomínala bezestupňové CVT, jelikož ani při prudké akceleraci nedala znát podřazení. Její chování šlo pozorovat jenom dle zvuku motoru a otáčkoměru. Redukční převodovka v terénu poskytuje maximální možnou sílu, naštěstí zbytečně neřadí při stoupání do strmého kopce a jedinou stopku zde mohou tvořit silniční pneumatiky. Životnost samotného automatu je zhruba 250 000 km.
Interiér
Všechny modely Pathfinder v roce 2005 měly v základní výbavě dvou-zónovou automatickou klimatizaci. Na test jsme však měli verzi PREMIUM s bohatou příplatkovou výbavou. Když byl Pathfinder nový, stál přes 1 500 000 Kč. Mezi výbavové prvky patřila navigace, bezklíčkový vstup na start, tří-zónová automatická klimatizace, světelný a dešťový senzor a zadní parkovací kamera. Interiér laděný béžovým koženým čalouněním poskytoval vyhřívané a elektricky stavitelné přední sedačky. V zavazadlovém prostoru se nachází další dvě sedadla, jež jsou určena pro děti nebo na nouzové cestování.