O Škodě Kodiaq se psalo a debatovalo dlouho před tím, než byla v září představena světu. Pravdou je, že pro mladoboleslavskou automobilku šlo o významný krok. Nikdy před tím tak velký vůz nevyráběla. Medvěd se však setkal s velmi vřelým přijetím a příznivci značky nyní čekají, s jakými verzemi výrobce přijde. Během světové premiéry v Německu zaznělo, že se časem objeví více různých verzí. Bude jednou z nich také pickup?
Autorem pracovní verze Škody Kodiaq je známý designér Theophulus Chin, jehož počítačové manipulace patří k absolutní špičce. Nová Škoda Kodiaq v provedení pickup se mu povedla na výbornou a pravděpodobně by byla přímým konkurentem koncernového Volkswagenu Amarok. Výhodu Amaroku v podobě větších rozměrů by Kodiaq stáhl nižší cenou.
Škoda se s Kodiaqem trefila do černého a již nyní je jisté, že uspěje nejen na evropském trhu. Spekuluje se i o expanzi na americký trh, kde si již automobilka zaregistrovala názvy tří modelů, a to Superbu, Octavie a Yetiho (nová Škoda Fabia se tak zřejmě do USA nepodívá, škoda). Pustí se však i do pracovní verze Kodiaqu? Jeden návrh se objevil ještě před tím, než byla odhalena oficiální podoba vozu a nyní – na základě návrhu malajsijského designéra – je zřejmé, že by pickup vypadal skvěle. Ale opravdu by Volkswagen „sestřelil“ Amaroka? Nezbývá, než doufat.
V každém případě je největší Škoda velmi zajímavý automobil, na který může být automobilka právem hrdá. Není sice nejlepší ve svém segmentu, ale již od počátku má kolem sebe jakousi pozitivní auru. Kombinace povedeného designu, slušných parametrů a simply clever detailů dává Kodiaqovi velký potenciál. Zda z něj značka vytěží maximum, ukáže budoucnost. Třeba se nakonec pracovní verze opravdu dočkáme… Při pohledu na Škody Kodiaq ceník je jasné, že by byla mnohem dostupnější než Amarok.
Článek je reklamní sdělení