Kapela Years and Years, výherci loňské ankety BBC Sound of 2015, včera zahráli Praze ve Fóru Karlín. Bylo ale o co stát?
Jak se řekne. Debutové album kapely Communion patří mezi jedny z nejlepších popových nahrávek loňského roku. Směs indie, tanečního soundu a synthpopu osmdesátých a devadesátých let skvěle funguje. Tomu všemu dominují chytlavé texty v hitech jako Desire nebo King, které si prozpěvujete stále a stále dokola až do zblbnutí. Včera se ale ukázal jeden z jejich největších záporů. Pro nezaryté fanoušky se songy bohužel slévaly do jednoho táhnoucího se mixu.
Ano, frontman Years and Years, přiznaný homosexuál Olly Alexander, má zajímavý hlas, kterým zvládá výšky, za které by se nemusela stydět ani Adele, ale celé jeho snažení srážela samotná kapela, která bohužel nedostala tolik prostoru, kolik by si zasloužila.
Ačkoliv se jedná o taneční songy, tak se určitě mohl při koncertě dát větší důraz na živé nástroje, které by ještě víc zvýšily hype, který pohltil fanoušky v předních řadách, jež tančily od začátku až do konce a ačkoliv budou tvrdit, že se jednalo o perfektní vystoupení, tak je zklamu, ale do perfektního vystoupení to mělo ještě krapet daleko.
Abych ale nebyl jen negativní, tak stage fungovala na jedničku. LED lajny, které vytvářely různé obrazce s dominantním ypsilonem uprostřed a skvěle sladěné reflektory oživily celý prostor Fóra Karlín až o čtyřicet procent, což dodávalo celému setlistu ten správný říz.
Olly Alexander sice nebyl zrovna ukecaný, ale koncert ho očividně bavil, nebál se různých tanečních kreací, snažil se fanouškům mezi skladbami co nejvíce děkovat a též překvapil tričkem, na kterém měl po celou dobu vystoupení vyzobrazené nové Rihannino album ANTI . Překvapivě kromě songů ze svého alba, zazpíval též covery Hotline Bling od Drakea, Toxic od Britney Spears a Dark Horse, jehož verze byla mnohem lepší než samotné Katy Perry.