Znáte to, dnešní samočinné převodovky mívají 5-7 stupňů a ohlédneme-li se do minulosti, standardem byly pouze čtyř-kvaltové automaty. Jenže doba pokročila mílovými skoky a dnes se bez problému můžeme vozit v 9-stupňovém automatu a vyhlížet do budoucna převodovku 10-stupňovou. Přečtěte si však pár odstavců o tom, jaká je Honda CR-V 2015 s automatickou převodovkou.

Prvně však doporučuji přečíst si článek Honda CR-V 2015 – Cestovní sporťák, kde najdete redakční test verze s 6 stupňovým manuálem. Pokud se radši díváte, k dispozici je i videotest.

Automat ve službách maloobjemového dieselu

Testovaný model byl vybaven vznětovým motorem o objemu 1.6 litru a výkonem 160 koní. To by nebylo takové překvapení, pokud by se uvnitř neskrývala dvě turbodmychadla, která udávají motoru plynulý rytmus života. Když se zamyslíte nad touto kombinací, zdá se být 9 převodových stupňů poměrně zbytečných.

IMG_8819

Jenže po pár kilometrech jízdy se samočinnou převodovkou zjistíte, že motor běží takřka na volnoběžné otáčky. Výjezd z parkoviště a za prvních 200 metrů už automat řadil třetí rychlostní stupeň. Jakmile se v provozu dosáhlo 2000 otáček, otáčkoměr klesl k volnoběžným hodnotám a motor si vesele ševelil na dalším stupni.

IMG_8803

Systém Stop/Start si můžete částečně řídit sami, a to tlakem na brzdový pedál, jestliže jej sešlápnete naplno, systém se aktivuje. Do městského provozu je samozřejmě automat pohodlnější a lze jeho řadící činnost částečně regulovat plynovým pedálem.

IMG_8794

Mimo město za legrací

Pokud opustíte hranice města a vydáte se na dálnice, pochopíte nákladný a náročný vývoj 9. stupňového automatu. Při tachometrových 130 km/h se opět pohybujeme pod 2000 otáčkami za minutu. K povedenému modernímu vozu byl přidán skutečně úsporný automat, jelikož spotřeba vozu při ekonomické jízdě je 6 litrů na 100 kilometrů.

IMG_8816

Jeli jste už někdy 190 km/h na 2200 otáček za minutu? Ne? V CR-V je tohle totiž zcela běžné. Svižně, úsporně a pohodlně – to je devítistupňový automat Honda.

IMG_8802

V článku o CR-V 2015 s manuální převodovkou jsem psal o sportovním duchu této nové Hondy. Model s automatem potěšil o moc víc. Důvodem jsou totiž pádla pod volantem pro ostřejší jízdu na okreskách nebo závodním okruhu. Na voliči rychlosti lze řadící páku s poměrně netradičním hranatým designem přesunout do polohy S, což bude mít za následek řazení ve vysokých otáčkách. Kdykoli a v kterémkoli režimu lze stisknout pádla pod volantem a vůz okamžitě zareaguje dle vůle řidiče.

Samotné řazení automatu není úplně nejhladší, zkrátka to, že automat změnil rychlost, dá pocítit za studena tedy o něco více, se zahřátým motorem se chod výrazně zjemní.

IMG_8828

Opravdu úsporný automat

Komfortnějšími prvky oproti verzi s manuální převodovkou byly xenonové světlomety s  LED přísvitem do zatáček. Tím se zlepšilo cestování v noci, oproti halogenovým, byť vysoce svítivým žárovkám, je xenon a LED přísvit o třídu výše. Jediné, co trochu zlobilo, bylo automatické přepínání dálkových/potkávacích světlometů. Za silného deště na dálnici senzor kolikrát nezaznamenal nákladní vůz před sebou či v protisměru, nicméně tento neduh platil pouze za těchto podmínek.

IMG_8797

Již tak povedené CR-V dostalo se skutečně úsporným automatem status takřka univerzálního auta. Je použitelné jak pro městský provoz, tak jako cestovní auto. Samočinná převodovka mu dodá více komfortu, úsporu a větší možnost sportovního vyžití.

Podvozek je nastavený na komfort, interiér dobře odhlučněný a malobojemový diesel vás prostě na měsíc nevystřelí, ovšem díky dvou turbodmychadlům a řazení pod volantem, si lze udělat s pohodlného SUV krátkodobý závodní vůz.

Podpoříte nás?

„Alternativní sonda do hlubin české kultury.“ Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit