Když se podíváte na vozy Honda před 15ti lety a porovnáte je s dnešní nabídkou, tak zjistíte, že sportovní vozy najdete už jen v kategorii Type-R a ne v každém modelu jako tehdy.

Dnes se hojně prodávají především SUV, které disponují malým motorem, jenž je nadopován turbodmychadlem. Mluvíme-li o naftových motorech, tak popularita vzít zážehovým i vznětovým motorům objem stále roste. Takže tu máme naftový motor s objemem 1.6, co má rozhýbat vozidlo vážící 1700 kg.

3

Plastická chirurgie faceliftu

Model 2015 je vlastně jen omlazením staršího modelu. Plastická chirurgie HONDA design tu udělala velký kus práce. Vozidlo se rozměrově zmenšilo, je aerodynamičtější, designem agresivnější, ale stále na první pohled poznáte, že se jedná o CR-V. Litá kola vůbec nevypadají na to, že by měla 18 palců a zadní část vypadá skoro stejně jako u vozů značky VOLVO. Proto by CR-V mohli mnozí označit za nudné rodinné “přibližovadlo”, jenže potom stačí pohled na přední část, ze které sálá sportovní duch a je jasné, že HONDA si ze svého sportovního mládí přeci jen něco zachovala.

4

Motory řady Earth Dreams

K dosažení potřebné dynamiky použila HONDA ne jedno, ale rovnou dvě turbodmychadla. Tento finančně nákladnější tah se nakonec vyplatil. Odlehčený motor i-DTEC 1.6 má totiž mnohem větší dynamiku než jeho předchůdci. Citelný tah je tu znát již od volnoběhu, aby také ne, vždyť 160 naftových koní už je slušný základ. Točivý moment 350 Newton metrů zase dodává motoru dost síly na to, že i ve městě budete jezdit na 5. či 6. rychlostní stupeň. K tomu si přičtěte fakt, že motor není třeba vytáčet a výsledek na sebe nenechá dlouho čekat. Spotřeba 6 litrů na 100 km s autem, co váží skoro dvě tuny? To je dobrý výsledek.

12

6 nebo 9?

V nabídce k tomuto modelu je buď 6 stupňový manuál či 9 stupňový automat. Testovaná verze disponovala právě manuálem. Řazení je tu velice snadné a přesné, páka padne do ruky a řadicí dráhy jsou pocitově krátké, proto lze v CR-V řadit tak rychle, jako továrník Baťa vyráběl cvičky. Jelikož CR-V nemá problém fungovat hluboko pod hranicí 2000 otáček, budete moci přeřazovat pořád. Odměnou za snahu je tu úspornost.

8

Pohon všech čtyř kol, ale…

Skvělá zpráva, nechybí tu pohon 4×4. Nese pojmenování Real Time AWD, což zní velmi lákavě. Jenže, tento pohon je plně automatický a řidičem neovladatelný. Připojí se pouze “v případě potřeby”. Proto jej lze označit za takové městské 4×4, což tomuto vozu moc nesluší. To by byl takový problém, opatřit CR-V kouzelným tlačítkem AWD? Tak či tak, je CR-V připraveno i na sportovní jízdu. Kromě proměnlivého posilovače řízení, bočního vedení sedadel a samotného podvozku, jsou tu ještě aktivní bezpečnostní pásy, které se v zatáčce zaseknou a drží vás. Kombinace těchto prvků  vytvořila sportovního ducha i v tomto voze HONDA.

5

Automatika, kam se podíváš

Uvnitř hnedle potěší elektrické sedadlo s pamětí, stačí jen přijít k vozu s klíčem číslo 1, sáhnout na kliku a vozidlo nastaví sedadlo a zrcátka dle vaší konfigurace. Automatická aktivace světlometů není dnes nic neobvyklého, ovšem zde automatika funguje skutečně naplno. Vše řídí senzor okolního světla, který dle podmínek aktivuje dálkové světlomety a upraví podsvit přístrojové desky. Jelikož jsou tyto senzory skutečně funkční, tak na páčku ovladače světel sáhnete manuálně jen při silném dešti nebo mlze. Dalším světelným asistentem je přísvit do zatáčky z hlavních světlometů.

10

Především na dlouhé cestování oceníte adaptivní tempomat a systém udržení v jízdním pruhu. Tempomat pomocí radaru měří vzdálenost auta před i za vámi a dle toho určí rozestup. Sám umí ubrat či zrychlit a také odhadnout kam se zařadí vozidlo vedle vás. Systém udržení v jízdním pruhu čte pomocí kamer bílé čáry a dokáže i samočinně ovládat volant. Výrobce uvádí, že za deště či mlhy nemusí systém správně fungovat, nicméně během testování jsem se do silného deště dostal a systémy fungovaly zcela bezchybně.

9

Multimédia ve voze zajišťuje systém HONDA Connect, který je na bázi ANDROIDu, takže do vozu lze stahovat aplikace jako do mobilního telefonu. Mimo podpory USB a AUX vstupu disponuje HONDA Connect CD přehrávačem a obsahuje i navigační systém GARMIN.

11

Radar ve službách motoristy.

Když se řekne slovo radar, tak si buď vybavíme postavu ze seriálu MASH či nechvalnou pomůcku policie pro vydělávání na řidičích. CR-V disponuje také radarem, naštěstí jen v dobrém. Především při vyjíždění z parkovacího místa, kde jste omezeni rozhledem, vysílá CR-V radarové vlny a dle nich dokáže rozpoznat potenciální nebezpečí. Kromě radaru byl testovaný model vybaven předními a zadními parkovacími senzory. Trojici bezpečných parkovacích asistentů uzavírá zadní kamera, jenž disponuje třemi režimy pohledu. Třešničkou na dortu už je jen pravé zpětné zrcátko, které se samo sklopí při zařazení zpátečky.

7

Cesťák, sporťák nebo rodinné auto?

Interiér vozu se pyšní jednoduchou variabilitou, stačí jen zatáhnout za úchyt a zadní sedadlo se samo sklopí do roviny. Praktický je i zavazadlový prostor, jehož víko je elektricky ovládané. HONDA dokázala vytvořit rodinný vůz pro každodenní použití, ale zároveň pohodlný cestovní vůz se sportovním duchem.

6

CR-V je oprávněně populární a úspěšně prodávané vozidlo, kterému lze vytknout jen minimum věcí. Snad cena těsně pod hranicí 1 000 000 Kč za plně nadstandardní výbavu je to, co by vás mohlo odradit.

Podpoříte nás?

“Alternativní sonda do hlubin české kultury.” Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit