Pětiletý Jack nikdy necítil čerstvou trávu pokrytou ranní rosou pod nohama. Nikdy neslyšel zpěv ptáků, kteří se po zimě probouzejí. Nikdy si ani nezahrál na hřišti s ostatními dětmi. On se vlastně nikdy s jinými dětmi nesetkal. Se svojí mámou totiž od narození žije v jednom jediném pokoji, který pro něj představuje celý svět.

Kniha Room z pera autorky Emmy Donoghue je psychologický thriller, kde nejdřív nevíte, co se vlastně v příběhu děje. Nevíte, o čem čtete. Na opravdovosti dodává také fakt, že příběh je vyprávěn malým pětiletým Jackem, který naprosto nechápe, že jeho život není normální. Máma se ho snaží vychovávat, jak nejlépe umí, ale uznejte – jak můžete dítě naučit základním návykům, když nemáte tu možnost s ním vyjít ven a všechno mu ukázat? Jak mu můžete vysvětlit, že svět je plný nekonečných možností bez toho, aby vás tížila pravda, a to taková, že vaše dítě tyto možnosti nikdy nebude mít? Teď si určitě kladete základní otázku – co je tedy důvodem toho, že žijí v malém pokoji?

Asi jste tipovali správně. Únos. Únosy lidí se dějí všude kolem nás, a stejná věc se stala i mámě malého Jacka, když jí bylo devatenáct a mířila na univerzitu. Prostou lží jí starý muž jménem Nick unesl a zavřel jí do pokoje v zadní části zahrady, aby se mohl… obšťasňovat. Možná, že vám dojde i další věc, a to ta, kdo je otcem Jacka. I přesto máma Jacka nadevše miluje a je pro ní to nejdůležitější na světě.

Jak je ovšem známo, pětileté dítě už se začíná vyptávat. A mámě dojde, že pomocí plánu, kde hlavní roli bude hrát právě Jack (i přesto, že nikdy venkovní svět neviděl), se dostanou ven. Doopravdy.

Úžasné psychologické drama, které vás pohltí a nepustí, dokud nebudete mít dočtenou knihu. S charaktery budete doslova dýchat, budou vás rozesmutňovat, štvát a budete se s nimi radovat, to vám říkám z vlastní zkušenosti. Kniha Room je skutečně vynikajícím dílem a jednou z mála knih, kdy vám počet stránek prozradí, že vše se nevyřeší tak hladce. Knihu jsem si užila od začátku do konce a jediné, co můžu říct, je tohle – tahle kniha se řadí mezi ty nejlepší knihy, co jsem kdy četla. Bezpochyby.