Dovolenou si každý z nás chce především užít. Jistě jste na tom stejně. Ideální je situace, když v poklidu zaparkujete u letiště, sednete na letadlo a poté už si jenom užíváte krás cílové destinace. Ne vždy ale může být vše tak pozitivní. Existuje totiž i pojem, kterým je ztráta radosti z dovolené. Co konkrétně znamená?
Ztráta radosti z dovolené je uvedena v NOZ
Nový občanský zákoník přišel s mnoha novými pojmy. A právě ztráta radosti z dovolené je jedním z nich. Pokud se podíváme na to, s čím je spojený, musíme říci, že se jedná hlavně kompenzaci, který vyplývá ze situací, kdy byl zájezd podstatným způsobem zkrácen, nebo byl zmařen jeho účel. Jde tedy o situaci, která přímo souvisí s dovolenou. Tímto způsobem nemůže být kompenzováno třeba poškození automobilu, pokud auto nebylo zanecháno na parkovišti u letiště, ale jenom tak u silnice, nebo na veřejné odstavné ploše. To jenom pro úplnost, aby bylo stoprocentně jasno, kdy mají lidé na náhradu škody nárok.
Když pořadatel nesplní objednané služby
Podívejme se na ztrátu radosti z dovolené ještě blíže. Je totiž spojena se situací, kdy pořadatel zájezdu nesplní své služby, i když tak byly objednány a jsou uvedeny ve smlouvě. Zde mluvíme o porušení povinností v tom smyslu, že mohlo dojít ke zmaření účelu dovolené. O co se jedná, není nutné připomínat. Zkrátka a jednoduše jste si dovolenou neužili tak, jak jste podle smlouvy očekávali.
Vznik nemajetkové újmy
Připomeňme také, že ztráta radosti z dovolené není ničím jiným, než nemajetkovou újmou. Reálná finanční škoda vám jako cestujícím nevznikla, ale protože dovolená nedopadla dle očekávání, je možné následně žádat kompenzace. Toto už je cesta, kterou doporučíme začít řešit hned na samotném zájezdu s delegátem a poté pokračovat plnohodnotnou reklamací po příjezdu, u konkrétní CK. Poté už je na ní, zda bude reklamace uznána, nebo nikoliv.
Článek je reklamní sdělení