Marek se rozhodl jít cestou tiskaře a kreativce. Každý den proměňuje vaše nápady v realitu, splní vaše nejtajnější přání a tužby. Tedy pouze pokud se týkají triček.

Vlastním potiskem se už nějakou dobu zabýváš. Setkal ses s nějakou zvláštností, neobvyklým požadavkem?

Popravdě, zvláštní mi stále připadá asi 80 % potisků, ale to je jen z hlediska mého vkusu.  Abych to vysvětlil, v naprosté většině jde zřejmě o nějakou hlášku či vtípek, která koluje mezi přáteli. Proto chápu, že pro zákazníky mají trička v některých případech velký význam. Nicméně představivost často chybí.

Co bych určitě vyzdvihl a co mě velmi baví, jsou dětské kresby na trička pro rodiče. Může jít o naskenovanou malůvku či přímo kresbu z Malování. Rád vidím, že jsou lidé ochotni jít pár extra kroků navíc pro podporu svých ratolestí – a taky pro neotřelé tričko. O tom by to totiž mělo být především.

Často se lidé odkazují na oblíbený film, seriál, nebo hru. Vzpomenu si na několik triček i mikin s hláškami z Game of Thrones, ze Star Wars, ale byl tu i Harry Potter a Pán Prstenů. Z her si vzpomenu například Warcraft, League of Legends, Need for Speed, a tak bych mohl pokračovat dál. Tyhle potisky mám rád, jsou propracované a je vidět, že o potisku někdo přemýšlel a má k tomu vztah. Často jsou tyto potisky ve vysoké kvalitě, ve výsledku vypadají trička moc pěkně.

Největší podíl nejspíš drží trička s vlastní fotkou, kolikrát s opravdu překvapujícím obsahem. U těchto objednávek se často dost nasměju. Pokud bych měl dát nějaký příklad, tak třeba dámská chodidla přes celou hruď (fotka od zákazníka). Na fotku staršího pána s nápisem “Smrad vepřince” taky jen tak nezapomenu. 🙂

Nechybí ani skvosty jako tričko s prostým nápisem “Tričko, nečum” a podobně. Většinou si lidé vystačí s obyčejným nápisem a vloženou fotkou.

Možná jen přesně neví, jak na to?

Občas se zákazníky řešíme drobné komplikace, ale ve většině případů k oboustranné spokojenosti.

Může se to týkat samotného vytvoření objednávky, změny údajů. Ale nejčastěji se samozřejmě jedná o úpravu samotného potisku, například odstranění pozadí z obrázků, umístění, úpravu barvy. Se vším dokážeme pomoct, poradit. Lidem se vždycky snažíme vyjít vstříc.

Občas nám dorazí objednávka s nekvalitní fotkou, má nízké rozlišení, nebo je tmavá. V takovém případě zákazníka poprosíme o zaslání kvalitnějšího obrázku, aby byl výsledek na tričku co nejhezčí.

Tím se dostáváme k další otázce. Je něco, co vůbec nejde vytisknout?

Jak jsem už řekl, tiskárna zvládá opravdu složité motivy, dokázala si zatím poradit se vším, čím jsem ji nakrmil. I když tady bych rád poznamenal, že tričko přece jen není papír, proto nemůžete očekávat stejný výsledek.

Tiskneme digitální technologií a ta umí opravdu ledasco. Takže co se týká limitů tiskárny, v motivech to nebude.

S umístěním obrázků už je to jiné, tiskneme totiž na předem dané plochy. Díky práci mých kolegů se ke mně už nedostanou dotazy typu “Můžu si něco nechat potisknout na rukáv, nebo na bok trička?”. Jde o to, že technicky nemáme možnost jak tričko spolehlivě upnout a zajistit tak kvalitní výsledek. Dalším častým dotazem bývá, zda si zákazník může nechat potisknout vlastní textil. Nevíme, jaké složení nebo strukturu má zákazníkův oděv a nedokážeme zajistit, že bude potisk držet. Proto takové objednávky neprovádíme.

Nějaký tip na závěr?

Co bych radil našim zákazníkům je, ať si dají větší práci s přípravou motivu. Tiskárna umí i složitou grafiku – různé odstíny, jemné přechody. Takže doufám, že se začnou množit trička s vlastním potiskem, která budou mít zajímavou myšlenku a zpracování.

– advertorial –

Podpořte nás!

CZECHMAG funguje již od roku 2014 jako nezávislý a neziskový projekt několika tvůrců, kteří produkcí vlastního obsahu informují o zajímavých jménech, projektech, akcích a veškerém dění (nejen) na české undergroundové a alternativní kulturní scéně. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Nejčerstvější novinky do e-mailu?

CZECHMAG STORE