Na zdech kluků narozených v osmdesátých letech visely plakáty ikonických superaut. Tehdy frčelo Lamborghini Countach, Ferrari F40, Lotus Esprit nebo BMW M1. Dnes už asi malí kluci netuší, co to plakát je. Pojďme se podívat, která auta by zdobila zdi naší nejmladší generace dnes.
W Motors Fenyr Supersport
Ne, nejde o jméno pro vlkodlaka ze ságy Stmívání. Fenyr Supersport má na svědomí dubajská automobilka W Motors. Plány výrobce hovoří o výrobě pouhých pětadvaceti kusů. Není to však první arabský počin. Do roku 2017 automobilka nabízela Lykan Hypersport. Jeho nástupce Fenyr bude mít uprostřed plochý šestiválec 3,8 litru se dvěma turby. Motor vyprodukuje výkon 810 koní a točivý moment 980 Nm. Z nuly na sto zrychlí auto za 2,7 vteřin.
Lamborghini Veneno Roadster
Co by si pořídil Batman, kdyby chtěl auto bez střechy? Pravděpodobně tohle Lambo. Pro letní vyjížďky přijde vhod atmosférický dvanáctiválec uložený uprostřed. Motor s objemem 6,5 litru naladili Italové na 752 koní. Točivý moment 690 Nm posílá počítač skrze sedmirychlostní automat na všechna kola. Maximální rychlost superrychlého roadsteru je 355 km/h. Ke zrychlení na stovku potřebuje Lamborghini Veneno Roadster 2,9 vteřin.
Ferrari FXX-K Evo
Extrémní Ferrari postavené pod přísnou taktovkou aerodynamiky stojí přes šedesát milionů korun. Koupit si jej budou moci jen vybraní zákazníci. Pokud si myslíte, že s takovým autem budou oslňovat na silnicích, pletete se. Tenhle speciál může jen na závodní okruh. Nicméně na dráze pro vás bude připraveno 1036 koňských sil. Auto má totiž benzínový dvanáctiválec 6,3 litru a elektromotor. Hybridní síla 900 Nm jde na kola přes dvouspojkový automat F1.
Aston Martin Vulcan
Bude tohle nejnovější žihadlo vhodné pro Jamese Bonda? Pravděpodobně ne, protože nesmí na silnice. Tak co ho vzít na nějaký oficiální závod? Taky ne, nemá závodní homologaci. Takže na co tohle auto je? Čtyřiadvacet (patrně přiopilých) milionářů za něj dalo skoro padesát milionu. Za to dostali hračku s motorem V12 na uzavřené silnice. Nicméně je tu firma RML, která dostala povolení tuhle osmisetdvacetikoňovou bestii upravit pro silniční provoz.
Koenigsegg Regera
Moderní bohatí Vikingové by dnes měli jasnou volbu. Švédská domácí automobilka Koenigsegg má svůj hybridní super sport. Unikátní auto nemá převodovku, čímž se zásadně liší od ostatních. Srdcem vozu je pětilitrová V8 spojená s elektromotory. Samotný motor má výkon 1100 koní a točivý moment 1250 Nm. Na biolíh (E85) má Regera dokonce ještě vyšší výkon. Když se spojí elektromobil a silný motor, vzniká mistrovské dílo. Kombinovaná síla auta přes 1500 koní a více než 2000 Nm při hmotnosti 1590 kg doslova trhá asfalt. To za cenu převyšující 57 000 000 milionů není špatné, že?
McLaren P1 GTR
Další hračka na okruhy pro bohaté. Koupí téhle káry dostanete očekávanou podporu automobilky, fitness tréninky a přistup do simulátoru. Tam se nejprve naučíte jezdit na světových závodních okruzích a potom si to zkusíte naživo. Ve svém vlastním P1 GTR. Případně se plácnete přes kapsu a za necelých sto milionů korun si koupíte jednu ze třiceti silničních verzí. Za svoje peníze dostanete motor 3,8 litru se dvěma turby, výkon 1000 koní, hybridní pohon, úžasnou přítlačnou sílu a pěknou porci exkluzivity.
Tesla Roadster
Jestli vás doma nutí třídit odpad a nosit kalhoty z bambusu, zkuste tohle auto. Plně elektrická Tesla Roadster nabídne čtyři místa k sezení, dojezd až 1000 km a maximálku přes 400 km/h. Pokud to budete chtít na světlech natřít chlápkovi v novém BMW, máte vyhráno. Zrychlení z nuly na sto za 2,1 vteřiny zvládne málokteré auto. Navíc pohon všech čtyř kol a 10 000 Nm točivého momentu prostě láme hranice. Na auto samotné si budou muset zákazníci počkat, nicméně nad plakátem můžete onanovat už teď.