Land Rover je jedna z legendárních značek vozidel s pohonem všech čtyř kol, zaměřených především na jeden jasný cíl – projet vše, kdykoli, kdekoli.
Začátek a konec
Land Roverům se pod taktovkou FORD Motor Company moc nedařilo a tak byl v roce 2008 Land Rover spolu s automobilkou JAGUAR prodán indické firmě TATA MOTORS. Tím byste čekali, že příběh končí, ovšem není to tak. TATA do obou společností investovala mnoho peněz a z výrobních linek začali sjíždět opět kvalitní, povedené a hlavně prodávané vozy.
Ještě více luxusu
Na baterii je dojezd kolem 1-2 km, naštěstí tu je i vznětový motor o objemu 3.0 litrů a výkonem 340 koňských sil. Reálná spotřeba je kolem 9 litrů na sto kilometrů. Nenechte se zmást pojmenováním SPORT, tento kolega se do terénu rozhodně nebojí. Jakmile se místo LAND objeví RANGE, tak si buďte jisti, že vozidla řady RANGE ROVER jsou technologicky nabité, disponují silným motorem, ale především velkou porcí luxusu. Je to jako když si jdete pro zmrzlinu, ale dáte si ji do velkého kornoutu, posypete lentilkami a čokoládou a povrch ozdobíte ovocem, zkrátka luxusní kolega do nepohody.
Kamarád do deště
V rámci zachování komfortu má terénní nastavení a dle toho se mu upraví světlá výška a tlumiče, lze zapnout automatika a o nic se nestarat. U takto velkého vozu je již zadní parkovací kamera takřka povinností, taktéž je tady více elektroniky než u běžných vozů, prvotřídní materiály, možnosti uzávěrky diferenciálů. Vozidlo má obrovský potenciál, takže je hříchem nechávat jej jezdit jen po městě v rámci osobního stylingu a nevzít jej občas na pořádnou vyjížďku do kopců, prachu nebo bláta. Range Rover to zvládne a ještě Vás u toho příjemně namasíruje, nastaví správnou teplotu a zabaví spolujezdce třeba sledováním filmu, přičemž řidiči stále promítá navigaci a to díky obrazovce, která tento dvojitý systém umožní.
Když tě všechno zradilo, pomůže ti elektromotor
Podpora elektromotoru je znát prakticky všude. Všechny systémy a samotný vznětový motor jsou dokonale sladěny. Takže není problém při klesání z kopce zastavit, zařadit zpětný chod a vyjet couváním nahoru. Pokud se jako řidič nebojíte, tak se Range Rover stane jistě Vaším oblíbencem s velkým zavazadlovým prostorem. Za cenu testovaného modelu 3 200 000 Kč byste mohli mít buď nový velký byt nebo nové prostorné auto od prémiové značky s jistotou kvality a technologií. Pro sportovní jízdu jsou pod volantem umístěny pádla na ovládání automatické převodovky. Samotné baterie elektromotoru lze dobít pouze jízdou, nejedná se o Plug-In HYBRID, takže zásuvku nebudete potřebovat.
Je libo loď?
O plynulé řazení se tu stará dokonce osmistupňový automat, LAND ROVER dokonce disponuje i devítistupňovým automatem, a to v modelu RANGE ROVER Evoque. Skvělou vlastností motoru je dostupných 700 Nm točivého momentu mezi 1500 – 3000 otáčkami za minuty, tedy otáčkami, ve kterých při běžné jízdě motor udržujeme. Pokud byste jeli tohle 4,85 metrů dlouhé a 2,07 metrů široké zlatíčko vykoupat, tak se můžete brodit do hloubky 0,85 metrů. Zvednout světlou výšku lze až na 27,8 cm. Ve standardní výbavě tohoto modelu se nachází vrstvená skla včetně výhřevného čelního, automatická aktivace světlometů, elektricky nastavitelný sloupek řízení, navigace, multimédia a ve finále i chlazená schránka ve středové konzole.