Na počest stanice ČT Art, která slaví tři roky působení v České republice, bylo připraveno 13 představení ve 13 divadlech. Díky tomu bylo zahráno v pražském divadle Ypsilon představení Praha stověžatá, mapující historii Českého národa od pravěku až po dobu dnešní.

Jestli se nějaké představení může pyšnit skvostným scénářem, tak to je určitě Praha Stověžatá. O scénář a režii se postaral Jan Schmid, který si do své hry obsadil ty nejlepší z nejlepších. Jména jako Jiří Lábus, Marek Eben či Martin Dejdar není třeba dále představovat, avšak ti byli jen třešničkou na dortu skvělých výkonů, které předvedl celý soubor. Děj byl ozvláštněn i tím, že herci hráli na hudební nástroje a zpívali, což bylo podle mého názoru velmi vydařené. Každá historická událost byla vtipně provedena, scénář perlil, celý sál byl nadšen, jenže…

Jenže toto úžasné představení mělo jednu nepatrnou chybu, a to jeho délku. Celá hra trvá skoro tři hodiny, díky čemuž je vlastně nemožné neustále držet pozornost. I přes to, že je každá historická událost skvěle pojatá, tak neumožňuje gradaci celého děje a jde až moc do detailu. Radost a vtip hry jsou rozkouskovány do těchto malých scének, což utvrzuje diváka v tom, že je to vlastně jak vyjížďka kopce na horské dráze, nejdřív vás to nebaví, pak si užijete sešup a pak kopec znovu vyjíždíte.

Ke konci představení však děj nabral spád, přestalo se tolik popisovat a já byl nadšený. Odcházel jsem z divadla a říkal jsem si, že to bylo úžasné. A taky, že bylo.

Praha Stověžatá

Divadlo Ypsilon/ČT Art