Italský výrobce superaut nám vždy naservíruje pořádný nášup výkonu. Hlasité výfuky a vytříbený design doslova vystřelí krevní tlak na maximum. Podívejte se však na pět šílených Lamborghini konceptů, které téměř nikdo nezná.

Lamborghini Estoque

Estoque

Auto představil výrobce v roce 2008 na pařížském autosalonu. Zástupci automobilky tehdy ukázali čtyřdveřový sedan ve stylu Lamborghini. Estoque měl být konkurencí podobně konstruovaného Porsche Panamera. Navíc mělo tohle auto vrátit Lamborghini k jeho kořenům, výrobě vozů typu GT. Nakonec však Italové potopili Estoque k ledu a začali vyvíjet SUV Urus. Později se dostalo na trh i Ferrari FF, které vytvořilo Němcům přímou konkurenci.

Lamborghini Aventador J

Aventador J

Pokud by klasický Aventador neupoutal dostatek pozornosti, měli italští inženýři záložní plán. Jmenoval se Aventador J. Technici prostě jen sundali střechu a upravili některé komponenty. Například středové zpětné zrcátko trčí uprostřed. Tenhle super kabriolet nemá ani čelní sklo. S výkonem přes 700 koní budete prostě potřebovat helmu. Vůz měl premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 2012. Téměř okamžitě byl prodán anonymnímu kupci. Ten za něj zaplatil přes 2,8 milionů dolarů. Tehdy to dělalo 56 000 000 korun.

Lamborghini Egoista

Egoista

Tohle je asi nejbrutálnější kreace od zavedeného výrobce automobilů. Model Egoista navrhl Walter de Silva, který byl tehdy šéfem designerské skupiny VW Group. Vůz vznikl v roce 2013 k oslavě padesátého výročí společnosti. Vzhledem k tomu, že je auto vybaveno jedinou sedačkou, není moc praktické. Kromě desetiválcového motoru ze sesterského Gallarda neměl nic společného s ostatními modely značky. Šlo o naprosto zbytečné, ale velkolepé auto.

Lamborghini Asterion

Asterion

Stejně jako Estoque i Asterion ukázal nový směr, kudy se výrobce může vydat. Premiérový model měl motor uložený vpředu, což je pro Lamborghini velmi atypické. Koncept debutoval v roce 2014 na pařížském automobilovém veletrhu. Pod kapotou měl zastavěný desetiválec 5,2 litru a tři elektromotory. Asterion plug-in hybrid dosahoval výkonu 912 koní. Ke zrychlení z nuly mu stačily pouhé tři vteřiny. Ručička rychloměru se v plném zápřahu zastavila na 320 km/h. Na tomhle autě udělal výrobce jedinou špatnou věc, nezačal ho vyrábět.

Lamborghini Terzo Millenio

Terzo Millenio

Novodobý koncepční elektromobil vypadá podle nás nejlépe. Výrobce ho navrhl ve spolupráci s firmou MIT. Terzo Millenio jezdí na superkapacitory, ne na baterie. Automobilka tvrdí, že se nabíjejí rychleji než tradiční akumulátory. Navíc jsou uloženy v karoserii, a ne v podlaze, jak bývá zvykem. Mezi další pozoruhodné rysy patří autonomní řízení a samoopravovací se karoserie. V případě poškození se totiž pomocí chemické látky sama zacelí. Nikdo zkrátka nechce platit astronomické sumy za opravu takových dílů.