V této sérii článků se dozvíte něco o zajímavých vozech, které prošly finančně i časově nákladnou tuningovou úpravou. Články vám přiblíží, proč se majitelé těchto vozů pustili do jejich úprav a co jim tento styl dává. Jako třetí vám bude do uší znít tento hudbou nabitý Citroën C4.
Na úplném počátku byl motor 1.6 HDI, který má ve standardu 109 koní. Za pomocí metody zvané “chiptuning” a díky vzduchovému filtru K&N byl výkon motoru vozu Citroën C4 navýšen na 140 koňských sil. Tím výkonnostní úpravy motoru končí a do budoucna jsou plánovány jen designové úpravy.
Karoserie byla původně lakovaná šedo-modrou metalickou barvou. Nový nástřik je modro-fialová perleť, kterou používá společnost YAMAHA na svoje motocykly. Dále byl originální podvozek byl nahrazen regulovatelným podvozkem od společnosti V-MAXX.
Vozu Citroën C4 dominují litá kola převzatá z modelu Porsche Cayenne GTS. Samotné dvacetipalcové ráfky jsou velice drahé, jeden nový kus stojí 54 000 Kč bez DPH. K tomu si připočtěte 20 000 Kč za sadu pneumatik (225/30/ R20) a uděláte si představu, jak moc dokáže být takovýto koníček nákladný. Nicméně dle slov majitele: “Pokud vás takový koníček baví, tak na tohle nehledíte.”
Celý interiér je včetně stropu laděný do světle šedé barvy pomocí ekologické kůže. Eko-kůže není z ekologicky chované domestikované zvěře, ale jedná se o plně syntetický materiál. Jeho hlavní výhody jsou prodyšnost, pevnost, odolnost a volné barevné provedení.
Zadní sedačky byly odňaty a místo nich je ve voze dřevo-laminátová zástavba, která má v sobě dva silné zesilovače a dva precizní subwoofery. Vepředu se nachází komponentní reproduktory, které mají podstatně kvalitnější, detailnější a prostorovější zvuk oproti běžným reproduktorům.
Na středovém panelu vyniká plně funkční kompletní multimediální systém s navigací a možností připojení BLUETOOTH. Díky složitému propojení skrze další rádio lze sdílet obraz z hlavního multimediálního systému do obrazovek, které jsou umístěny v zavazadlovém prostoru.
Aby bylo možné vůbec vozidlo nastartovat, byla zde použita autobaterie OPTIMA určena pro AUTO-HIFI zástavby. Tento typ akumulátoru stojí přes 5000 Kč, přičemž jeho startovací proud činí 960 Ampér. Do běžného vozu stojí akumulátor kolem 2000 Kč a vystačí si se startovacím proudem 400-640 Ampér.
A proč všechny tyhle úpravy? Majitele samotného to baví, vozidlo nepředělává pro ostatní lidi, nýbrž pro sebe. Nebaví ho jezdit po silnici s běžným sériovým vozem a proto je Citroën laděný do tzv. “clean style”. Ačkoli je tento vůz hodně upravený a v některých ohledech by nevyhovoval homologačním normám, majitel samotný nemá s kontrolami ze stran POLICIE ČR problém. Jak sám říká: “Raději sbírat technické průkazy starým, zkorodovaným a nebezpečným vozům, než bezpečně upraveným autům, které se jen chtějí odlišit.”