Devítiletého (skoro desetiletého) Michala Floriana, známějšího pod přezdívkou Misha, hlavní postavou kanálu Mishovy šílenosti, pro většinu, co sledující internet a především YouTube, netřeba představovat. Je autorem několika virálních videí, především písní o počítačových hrách, ale i jiných tématech. Jeho sledovanost v poslední době na česko-slovenské scéně nemá obdoby, a tak si možná mnozí z vás kladou otázku, jaké z toho může mít takový malý klučina příjmy?
Téměř 600 000 odběratelů, přes 110 000 000 zhlédnutí. To jsou čísla, která zdobí kanál Mishovy šílenosti, jehož obsah tvoří bratři Michal (Misha) a Oldřich (Metadon) Florianovi. Rozhodně největší úspěch doposud mělo video o hře Pokémon GO, které má v současné chvíli něco přes 46 miliónů zhlédnutí, ale i ostatní videa mají ve většině případů s přehledem přes milion.
Jak jistě víte, videa na YouTube jsou možná zpeněžit, a to pomocí služby Google AdSense. Dle počtu zhlédnutí jde pak u každého youtubera orientačně vypočítat jeho příjmy, i když kromě pouhého počtu zhlédnutí je dále třeba zohledňovat i délku videí, obsah, cílovou skupinu atd. A samozřejmě také to, že u většiny youtuberů není hlavním zdrojem příjmu AdSense, ale product placementy a podobně.
Před pár dny Misha na svém Facebooku zveřejnil v reakci na výpadek Googlu screenshot grafu (zde), který znázorňuje jeho příjmy z videí za Google AdSense, čímž dal (nechtěně?) svým fanouškům a haterům možnost detailněji si vypočítat, kolik mu videa nesou. Pokud opomineme aspekty jako různé provize, daně a podobně, snadno můžeme pomocí vzorce 1.300 $ (průměrné denní příjmy) x 30 dní (měsíc) dopočítat, že za měsíc si Misha přijde na 39.000 dolarů, což je v přepočtu něco „málo“ přes 1.000.000 českých korun!
