Nejjižnější místo Evropy, kam kdysi zabloudil Odysseus, aby ho tu na sedm let uvěznila Kalypsó, kam dnes vyráží zbloudilci nacházet sami sebe. Na ostrově Ogýgie, kde se příběh odehrává, je extrémní vedro, časté jsou požáry a Julie a Jamie se naposledy pokouší oživit téměř vyhaslý cit. Psí dny, ohledávající problematiku dlouhodobých vztahů a jak je snad potřebujeme méně než dřív, se v režii Natálie Deákové rozhostí v bazénu Barrandovských teras v obnovené premiéře 24. června 2019.

Inscenace se z netradičních prostorů Altenburgu přesouvá do neméně unikátního bazénu Barrandovských teras. „Před deseti lety jsme připravovali projekt Na Barrandov!, který se odehrával mimo jiné právě v prostorech bazénu,” říká Samec. „Když jsme letos hledali náhradní místo pro Psí dny, vzpomněl jsem si na něj. Zmizelá sláva vypuštěného plaveckého bazénu se výborně hodí jako kulisa k prostředí dříve slavného, dnes neobývaného řeckého ostrova Gavdos.”

Hlavním tématem pro psychologicky laděnou hru jsou milostné vztahy a potřeba takzvaně vyhasínající vztahy zachraňovat, dokud se nevyčerpají všechny možnosti. Psí dny vyprávějí příběh o hledání sebe sama na pustém, vyprahlém ostrově. Psí dny se soustředí na touhu jedince okolo třiceti let utéct, jedince, „jehož potřeby jsou zdánlivě uspokojeny – má partnera, děti, peníze, a přesto prožívá takovou nespokojenost, že má potřebu začít znovu a jinak,” uvádí Matěj Samec. „Najednou se člověku zdá, že život nabral nějaký definitivní směr, ale on si příliš zvyknul na to, že je vše nezávazné.“ Na cestě mezi touhou najít kompromis a výpravou za sebou samým dochází ke zjištění, že když se člověk zajímá výhradně o sebe, nemůže to přinést nic dobrého.

Scénář čerpá inspiraci z díla amerického psychologa Erica Berna, jeho Jak si lidé hrají a transakční analýzy, podle něhož mezi sebou (ne)vědomě hrajeme hry. Pojmenování „psí dny” označuje období mimořádného vedra, kdy se lidská psychika mění, lidem není nejlépe, leniví, ale také trochu blázní, a dějí se tak věci, které by se zastřízliva neděly. V prostředí mimo domov se pohybují herci Pavel Neškudla, Zuzana Ščerbová, Lucie Domesová a Anežka Šťastná. O režii se stará Natálie Deáková.

Kvůli uzavření Altenburgu 1964 se inscenace Psí dny přesouvá do atypického prostoru, který Divadlu MeetFactory zpřístupnila Dagmar Havlová. Aby se cesta na jinak nedostupné místo stala pokud možno jednodušší, místo setkání je na tramvajové zastávce Hlubočepy v 21:00. Poprvé se v bazéně bude potit v pondělí 24. června.

Režie: Natália Deáková
Scénář a dramaturgie: Matěj Samec
Scéna: Pavel Svoboda
Kostýmy: Jana Smetanová
Hudba: Jakub Kudláč
Produkce: Magda Juránková

Hrají: Pavel Neškudla, Zuzana Ščerbová, Lucie Domesová, Anežka Šťastná

Obnovená premiéra 24. 6. 2019, reprízy 25. 6., 19. 8., 20. 8., 21. 8., 2. 9., 3. 9. a 13. 9.

Více na meetfactory.cz/psi-dny.

Podpořte nás!

CZECHMAG funguje již od roku 2014 jako nezávislý a neziskový projekt několika tvůrců, kteří produkcí vlastního obsahu informují o zajímavých jménech, projektech, akcích a veškerém dění (nejen) na české undergroundové a alternativní kulturní scéně. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Nejčerstvější novinky do e-mailu?

CZECHMAG STORE