S novým rokem zavítala z Ruska do Evropy nová modelová řada vozů UAZ Patriot a UAZ Pick UP. O předchozím modelu jste si mohli přečíst v článku UAZ PATRIOT – Offroad pro pořádné chlapy a také zhlédnout videotest UAZ Patriot vs Nissan Navara. V tomto článku se zaměříme na PICK UP ve výbavové variantě LIMITED.
Karoserie
Na první pohled to není úplně vidět, ale dvou-kabinová (doule-cab) karoserie není napevno spojena s PICK UPovou nástavbou, proto ji lze snadno nahradit různými nástavbami, jako jsou hliníkový valník nebo prachotěsná skříňová nástavba. Další výhodou tohoto provedení je lepší přizpůsobení rámu vozidla v náročných terénních podmínkách a tím i lepší terénní průchodnost.
Vpředu se díváte na moderní design tohoto vozu, jehož výrazným faktorem jsou halogenové světlomety s LED denním svícením a výrazná maska chladiče s logem automobilky UAZ. Povšimněte si i směrových světel umístěných ve zpětných zrcátkách. Ve spodní části se nachází přední mlhové světlomety, které oceníte nejen při nočních vyjížďkách do terénu.
Za zmínku stojí dvě palivové nádrže, které dohromady pojmou 90 litrů paliva (2 x 45 l). Provedení těchto dvou nádrží je letitou tradicí automobilky UAZ, která je zachována i do dnešních dnů. Troufnu si říct, že systém dvou nádrží tu bude i do budoucna a možná ještě později.
Podvozek
UAZ PICK UP AMC, jak bývá u Pick upů zvykem, má zadní uložení na listových pérech z důvodu vyšší nosnosti nákladu. Pick up AMC uveze celou jednu tunu nákladu. Přední uložení je zase na vinutých pružinách pro jízdní komfort. Pick up nástavbu lze za příplatek opatřit výklopným krytem v barvě vozu a všechny výbavové varianty UAZ PICK UP AMC mají plnohodnotné rezervní kolo, nikoli jen opravnou sadu, či dojezdové kolo, jak bývá dnes zvykem.
Odolnost a dlouhou životnost podvozku zajišťují dvě tuhé nápravy. Při běžné jízdě po silnici není tato odlišnost příliš znát, v terénu však ano. Ačkoli ve standardu Pick up nedisponuje uzávěrkou diferenciálu, dokáže si obstojně poradit s náročnými terénními i klimatickými podmínkami. Pohon předních kol je připojitelný elektronicky, což u ruských terénních vozů není vůbec běžné. Jedná se o velmi příjemnou věc, zvláště pak když lze pohon přepínat i za jízdy. Neocenitelná pomůcka i pro provoz v zimním období.
Motor
Nabídkou dvou motorizací obstarává závod ZMZ (Zavolžskyj Motornyj Zavód), jenž je nyní ve vlastnictví společnosti UAZ. Motorárna spolupracuje s předními výrobci automobilových dílů, proto již u těchto motorů neplatí to, že by se jednalo o hlučné, nevýkonné a neúsporné motory. V nabídce jsou hned dvě varianty: benzín a diesel.
Moderní turbodieselový agregát má objem 2.3 litru a výkon 85 kW. V jakýchkoli podmínkách oceníte jeho točivý moment 270 Nm, který je dostupný ve spektru 1800–2800 otáček za minutu, zkrátka v těch, ve kterých je motor běžně provozován. Vstřikování nafty zajišťuje systém Common-Rail, který dodala společnost Bosch. Spotřeba na silnici se pohybuje kolem 8-9 litrů/100 km.
UAZ PICK UP AMC nabízí i benzínový motor, tudíž je tu pro vás osvědčená šestnáctiventilová “2.7čka”, jež má výkon 94 kW. Tento motor má křivku točivého momentu položenou do nízkého spektra otáček, a proto tzv. táhne “odspoda”, ale zároveň je plně použitelný pro jízdu v terénu. Další výhodou je bezproblémová modifikace na pohon LPG či CNG. Tady se dostáváme opět k výhodám dvou nádrží. U benzínu lze totiž jednu nádrž vyjmout a nahradit ji bombou pro alternativní pohon. Nepřicházíte tak o prostor, rezervu a není nutné viditelně zasahovat do karoserie.
O přenos výkonu se zase stará plně synchronizovaná pětistupňová manuální převodovka a jako každý správný off-road má UAZ PICK UP AMC i redukční převodovku.
Interiér
Uvnitř vás především zaujme přístrojová deska s chromovým lemováním ukazatelů, která je doplněná o palubní počítač. Středovému panelu dominuje 7 palcová dotyková obrazovka, ve které se nachází kompletní multimediální systém, satelitní navigace a je na ni přenášen obraz ze zadní parkovací kamery. V přihrádce u spolujezdce je šikovně ukrytý konektor pro připojení USB.
Dalším komfortním prvkem jsou elektricky ovládaná všechna okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka. Vedle ruční brzdy tu máme přepínač nádrží, výhřevu sedadel, otočného ovladače pro připojení přední nápravy a redukční převodovky. UAZ PICK UP AMC je vybaven pro všechny roční období, čili tu nechybí klimatizace, včetně vyvedení ventilace pro cestující vzadu. V zimě pak oceníte 4 vyhřívaná sedadla, vyhřívané čelní sklo a přídavné teplovodní topení.
Závěr
Když si tento vůz rozpůlíte, získáte v přední části moderně vypadající automobil a v jeho zadní části odolného dělníka. V tomto spojení se jedná o vozidlo, jenž je vhodné jak na práci, tak pro volný čas. UAZ Pick Up AMC lze legálně provozovat na evropských komunikacích, jelikož disponuje evropskou homologací.