Auta jsou rok od roku bezpečnější. Nejen že prochází nárazovými testy, ale spousta výrobců staví ochranu cestujících na první místo. V dnešní době hrají svou roli autonomní asistenční systémy. Ty dělají auta mnohem bezpečnější než před několika lety. Ovšem jaká úskalí s sebou nesou stále více populární SUV?
Riziko převrácení
Přednosti SUV v oblasti vyššího posezu a rozhledu s sebou nesou také stinnou stránku. Čím výše se nachází těžiště auta, tím větší je riziko převrácení. Po svém se s tímto problémem popralo Subaru, které zastavuje do svých aut ploché motory BOXER. Spolu se stálým pohonem 4×4 umí SUV Subaru Forester řezat zatáčky s minimálním náklonem.
Slabé světlomety
Pomalu přecházíme na dobu diodovou, technologicky nejvyspělejší světla se postupně dostávají do všech aut. Jenže v základní výbavě většiny modelů najdeme pouze halogenové světlomety, podléhající úzkým módním trendům. Nedostatečná svítivost může být příčinou dopravní nehody. Téměř polovina smrtelných kolizí v USA se stane v noci a jejich důvodem bývá také slabé osvětlení.
Boční náraz
Robustní SUV připomínají pojízdné tanky. Masivní příď i vyšší světlá výška dávají pocit bezpečí. Častokrát se opomíjí slabé místo některých aut, a to boční náraz. Ať už se jedná o honbu za nižší hmotností, boční vyztužení zkrátka hraje zásadní roli. Výrobci montují Airbagy, kam to jen jde. Díky nim dochází k výraznému zmírnění následků střetu.
Špatná viditelnost
Bezpečnost aut prioritně zaměstnává stovky inženýrů. Výrobci také chtějí dosáhnout nejlepšího hodnocení při nárazových zkouškách. Když dojde na nejhorší, každý ocení fakt, že kinetickou energii pohltily deformační zóny. Existuje však druhá strana mince. Masivní A sloupky omezují výhled z kabiny. Někdy se tak stane, že si odřete nárazník nebo kolo. Leckdy však neviditelnost končí daleko hůře.
Autonomní asistenti
Poslední dobou nabízí automobilky systém prevence nehody a detekce chodců. Asistenti pomocí radaru či kamery sledují dění před autem. Když je rozdíl rychlostí mezi vámi a objektem vpředu příliš vysoký, spustí systém výstražný tón. V krajním případě začne auto samo brzdit. Technologie se zdokonalují, a proto se možné rychlostní rozdíly pro bezpečné zastavení zvyšují. Systém hlídání jízdních pruhů společně s adaptivním tempomatem fungují jako řidičovi co-piloti. Autonomní prvky však bývají součástí vyšších výbav nebo příplatků. V některých modelech se dokonce vůbec nenabízí.