Restaurace není jen o jídle. Nevěříte? A šli byste za dobrým jídlem někam, kde byste se necítili dobře? Ani omylem, věřte mi. Restauraci tvoří atmosféra, milá obsluha. Pocit, jaký cítíte při vstupu i během návštěvy. Chodíte do restaurací? Nebo snad nějakou sami provozujete? Co jsou ty “malé vychytávky”, které tvoří restauraci jedinečnou? 

Můžete hosty usadit do pohodlných designových křesílek, servírovat jim vychytané dobrůtky na drahém značkovém porcelánu a třebas jim i masírovat nohy, ale pokud bude ve vzduchu cítit nepohoda, pravděpodobně vidíte své návštěvníky poprvé a taky naposled. 

Pravda je, že lidé se chodí do restaurací a kaváren občerstvit (v pravém slova smyslu), odpočinout si a dobít baterky, a moderní a oblíbený podnik dělá z restaurace či kavárny nejen vychytaný interiér a chutné jídlo, ale především příjemná atmosféra. Na jejím vytváření se svým naladěním podílejí všichni. Především ti, kdo tu pracují, ale následně i sami hosté. A věřte, že někdy stačí trocha techniky a zavládne pohoda. Takže co dělat, když: 

jste rozčilení, protože už zase zlobí pokladna;

Dobrá pokladna je taková, která nejenže funguje bez problémů, ale také má všechny funkce, které ke svému byznysu potřebujete. A co víc, v našich tuzemských podmínkách musí být též připravena zapojit se do EET. Pokud něco z uvedeného neplatí, stává se z nedocenitelného pomocníka problematická, nebo dokonce zbytečná mašina, kterou pro svůj vnitřní klid raději vypovězte ze svých služeb. 

Řešení: V gastronomických (ale i jiných) provozech se osvědčují všestranné a zároveň velmi výkonné pokladny, případně pokladní systém (POS). Restauratéři si nejvíce chválí pokladny renomované německé značky Quorion nebo ryze český produkt, skvěle flexibilní systém Conto.

Jsou rychlé, takže u nich při čekání na splnění zadaného úkolu nevystojíte důlek, a přitom se nikdy nemýlí. Evidují prodeje podle stolů, pokojů či zákaznických účtů, registrují nákupní zvyklosti zákazníků, vyznají se ve skladu – je snadné je naprogramovat podle individuální potřeby, a stejně snadné je připojit k nim počítač, skener, modem nebo tiskárnu. 

obsluha je uhoněná, a tím pádem nemá na hosty nervy;

Ať už je důvodem velikost restaurace odpovídající rozměrům fotbalového stadionu, nedostatek číšníků nebo pravidelný nápor návštěvníků, díky němuž lokál pravidelně praská ve švech, váš personál je zkrátka uštvaný a hosté otrávení z věčného čekání. Napřed umírají hlady, než se dočkají objednávky, potom se zase zoufale snaží upoutat pozornost obsluhy kvůli placení. A ačkoliv jsou vaši číšníci za normálních okolností fajn lidi, ve stresu se mění v protivné bytosti, které dávají hostům najevo, že jakékoliv jejich přání je nežádoucí vrtoch. 

Řešení: Snadná pomoc, pořiďte personálu aplikaci mobilní číšník, která výrazně sníží počet naběhaných kilometrů. Mobilní terminál tohoto typu totiž funguje jako poznámkový blok i přenosná pokladna, takže obsluha hosty zkasíruje a ihned jim vytiskne účtenku. Ale samosebou může rovněž objednávku hned u stolu stornovat nebo přidat slevu. Ve větších restauracích se mobilní číšník stává součástí pokladního systému (POS) s platebním terminálem a tiskárnou.

děti v dětském koutku se nudí a dávají to hlasitě najevo;

Když už zvete do svého podniku rodiny s dětmi, měli byste udělat všechno pro to, aby si to malí návštěvníci u vás užili, zabavili se a neobtěžovali tím pádem ostatní hosty. Není nic smutnějšího než pohled na prcka, kterého se rodiče snaží udržet na vybledlém koberci o rozměru metr krát metr s pomocí jednoho polámaného autíčka bez koleček a dvou olezlých plyšáků. 

Řešení: Pořiďte do dětského koutku dotykový box a uvidíte, že děti samy budou vodit své rodiče k vám do restaurace. Box má zepředu dotykovou interaktivní plochu, zezadu je k dispozici klasická bílá tabule, na kterou lze kreslit a psát mazací fixou. V případě potřeby ho můžete kdykoliv snadno přestěhovat jinam – třeba do salonku na dětskou (nebo i dospěláckou) narozeninovou oslavu, protože kromě pohádek lze dotykový box použít jako promítací plochu pro fotky nebo videozáznamy. 

hosté se dohadují, co přesně nabízíte k jídlu a pití.

Horší než jídelní lístek s polovinou položek přeškrtnutých propiskou je už jen jídelní lístek, v němž si host po dlouhém zvažování konečně vybere svíčkovou, aby mu číšník vzápětí sdělil, že svíčková došla. Stejně jako guláš a švestkové knedlíky. Otráveného hosta tak čeká další desetiminutovka náročného výběru, tedy pokud se nezvedne a nepůjde o dům dál. Škoda, o ten skvělý telecí řízek ani nezavadil. Přitom kdyby viděl, jak efektně ho umíte naservírovat…

Řešení: Jednoduchým a elegantním způsobem, jak předejít zbytečnému zklamání návštěvníků, je magnetická tapeta WRAP-UP. Můžete ji sestříhat na jakýkoliv tvar a nalepit na jakýkoliv povrch. Dobře drží na sádrokartonu, ocelovém povrchu, skle i dřevě, ale také na skříních, dveřích, stolech, zkrátka kdekoliv. Jakmile dojde kuře na paprice, smažete ho ze zdi, a hladovému hostu se tak zbytečně nebudou sbíhat sliny v ústech. Máte v jídelníčku novinky nebo nějakou speciální nabídku? Vezměte do ruky fixu a oznamte to návštěvníkům na tapetě. Mimochodem, podpoříte tak domáckou atmosféru podniku – vždyť kdo z nás nemá doma nástěnku na vzkazy nebo magnety na ledničce? 

Stejně tak můžete použít k přilákání pozornosti a sdílení atraktivní nabídky i jiné médium, a sice elektronický displej. Tyto obrazovky se hodí jak pro vnitřní použití (například do výloh), tak pro venkovní. Vhodně zvoleným vizuálem tedy ovlivníte prvotní rozhodnutí kolemjdoucího – zda se stane vaším hostem. Pokud ano, jistě nebude litovat. 

Článek je reklamní sdělení