Druhý večer audiovizuálního festivalu Spectaculare se odehrál 7.2. v Paláci Akropolis. Spolu s hlavní hvězdou večera, britským producentem Lapaluxem, vystoupili také Carlos Cipa a Occupanther.

O zahájení večera v ještě poměrně komorní atmosféře žižkovského Paláce Akropolis se postaral, stejně jako předchozí večer, německý producent Carlos Cipa. Tentokrát ale nevystoupil sám, ale společně s mnichovským dj Martinem Bruggerem, který si říká Occupanther. Společně vydali minulý rok desku Trow, na které kombinují klasické postupy akustické i elektronické hudby a vytvářejí zajímavou náladovou strukturu.

Cipa oproti předchozímu večeru představil svoji rytmičtější, energetičtější polovinu, oproti desce tomu také napomáhal živý bubenický doprovod. Carlos Cipa se sice stále držel svého oblíbeného klavíru, avšak jemné melancholické melodie vyměnil za údernější, ostřejší tóny. Ač se přímo nejedná o taneční hudbu, spolu s Bruggerem rozehřáli a příjemně naladili publikum na zbytek večera.

O hlavní program večera se pak postaral producent z Essexu Stuart Howard vystupující pod zkratkou Lapalux (Lap of Luxury), který v polovině loňského roku vydal pod labelem Brainfeeder svou třetí studiovou nahrávku pojmenovanou Ruinism. Lapalux se bezesporu řadí k velmi inovativním hudebníkům experimentujícím s podstatou formy skladeb a rozhodně jeho hudba nelahodí každým uším. Přesto se však kolem deváté večerní klub příjemně zaplnil posluchači, kteří jsou schopni jít jeho hudbě naproti a pohupovat se i do zdánlivě nepravidelného rytmu.

Howard naservíroval vyváženou směsici syrových dráždivých beatů, lehce melancholického doprovodu mužského hlasu a dunivých basů. Jedno se mu rozhodně nedá upřít, schopnost nečekaně vygradovat cca hodinu a čtvrt dlouhý set. To, co začalo jako směs noisových ploch, se během hodiny změnilo v téměř taneční elektroniku v nejlepším slova smyslu.

Audiovizuální doprovod se tentokrát skládal z vizuálů k novému Lapaluxovu albu tvořených především různými geometrickými obrazci doplněnými několika záběry zkoumajícími krásu lidského těla ve stylu videoklipu ke skladbě Data Demon.

Ačkoliv nemusel být středeční večer natolik posluchačsky vstřícný jako koncerty jiné, nesporně Lapalux představil jednu z možností, kam by se mohla elektronická scéna ubírat v budoucnu.

foto: Kryštof David