Český multitalentovaný producent Voodoo808 z labelu Hypno 808 vydal nedávno svoje debutové album, nesoucí název Techno808. Jaký příběh stál za vznikem alba, ale také například za vstupem do labelu Hypno808, se dozvíte v tomto exkluzivním rozhovoru.

Vzpomeneš si, kdy jsi začal dělat beaty? A jak ses k této aktivitě vůbec dostal?

Jasně, pamatuju si tu chvíli dodnes. V roce 2008 jsem poprvý otevřel program na tvoření beats, kterej byl na mě tehdy až moc loopově založenej a nedalo se v něm moc experimentovat. Když se mi potom podařilo vyhustlit muj první, vlastní počítač, kterej jel na Windows 98, diskety a nechytal wifi, tak první věc, co jsem se do toho snažil natáhnout, byl jakejkoliv víc-advanced program na tvoření music. To ale bohužel nešlo, protože paměť jedný diskety je cca 1.4 MB. Na starejch Windowsech byl ale překvapivě poměrně promakanej nahrávač zvuku, do kterýho jsem ze starejch nahrávek biggie smallz a 2paca nahrál a následně nastříhal kopáky, snares atd. První beat jsem dělal celej den a měl zvuky krákání havranů, toho soundu se snažim držet dodnes.

Pokud si dobře vzpomínám, první z tvých kolaborací s labelem Hypno 808 vznikla už v roce 2014, když ses ocitl na Maratově skladbě “Krysy”. Jak k této spolupráci došlo?

Od svejch deseti let jsem poslouchal Supercrooo a když Hugo založil Hypno808, tak bylo mym hlavním cílem v hudbě dostat se k lidem, který maj stejnej vkus a smejšlení jako já. Dělal jsem na sobě a v momentě, kdy jsem začal cejtit, že se za to, co dělám, nemusim stydět, jsem začal psát Hugovi a dalším lidem z labelu o spolupráci. Pár let a pár přepálenejch beat packů s beats, co clipujou dopředu, a od Marata přichází odpověď, že ho baví beat a že na to udělal skvělej track – Krysy.

Bylo právě spojení na téhle skladbě začátkem nějakého dlouhodobějšího kontaktu s Hypnem, který pak vedl k tomu, že ses stal v roce 2016 členem? 

Byl to začátek, ale vstupenka nikam to podle mě nebyla. Trvalo pár let než jsem vypiloval sound a v tu dobu jsme si spíš jen čas od času vyměnili pár mailů. Já ale věděl, že když nepřestanu dělat a když budu dělat víc beats než je zvykem, tak budu i víc naskillenej a o to větší šanci budu mít s lidma z labelu začít konečně dělat ve velkym. Přijetí do labelu byl skvělej zážitek. Jednou v noci jsem prostě šel po Praze, rozestoupily se mraky a předemnou přistálo ufo s celou crew. Otevřelo se, všude byl kouř, vystoupil Hekr, řekl “Vítej v labelu,” a já věděl, že je to forever.

Teď k tvé desce, máš venku debut “Techno808”, která je čistě v tvojí režii – sound, cover, rap, všechno. Řekni nám o tomhle projektu všechno, co můžeš. Jak deska vlastně vznikla?

Deska je složená ze selekce mejch rapovejch tracků, který jsem nasbíral za poslední půlrok. Každá z těch věcí je pro mě srdcovka, ať to je po textový stránce nebo z hlediska zvuku. Každej z těch beats je podle mě jinej, divnej, a to mě na tom baví nejvíc. Konečně jsem dospěl do fáze, kdy mi je na sto procent jedno, co si o těch věcech kdo myslí špatnýho. Uvnitř jsem si splnil sen a nastartoval věc, na kterou se hrozně těšim. Ještě před releasem jsem dodělal dva další singly, který vyjdou postupem času po albu, jsou to další srdcovky. Díky rapu se mi otevřela další disciplína, ve který se můžu vyjádřit a hrozně mě baví jim dělat špatnou náladu.

Nabízí se otázka, jak ses vlastně k rapu dostal… Bereš ho jako momentální doplněk k tvýmu primárnímu řemeslu nebo to byl tvůj dlouhodobej záměr začít rapovat?

Texty píšu stejně dlouho jako dělám beats. Jsem na sebe přísnej ve všem, co dělám, a proto cejtim až teď, že je čas začít to dávat ven. Neni to pro mě nárazovka ani nic, co si chci jen vyzkoušet. Chtěl jsem to dělat vždycky, ale chtělo to čas a práci.

Na skladbě “Kerosene Tears” říkáš, že jsi momentálně na beatu číslo 1300. To je slušná porce beatů, jak ses k takovýmu číslu dostal? Můžeš zkusit popsat svoji tvorbu beatů?

Těch beats za těch deset let vzniklo víc, ale jak v tom tracku řikám, 1300 je od tý doby, co jsem to začal počítat, a to je asi dva a půl roku zpátky. Pravidlo číslo jedna je nepřestávat dělat, ať se děje cokoliv. Je poměrně easy sklouznout k tomu, aby člověk půl roku neudělal nic a dojde mu to až ve chvíli, kdy ten půlrok uplyne. Novejch producers každym dnem přibejvá a je potřeba neusínat, a proto si čas od času dávám osobní challenge v dělání beats. Minulej byl udělat sto beats za měsíc. Vedu si vždycky v notes v telefonu takovej seznam beats a hlídám si, aby mi to vycházelo. V nejlepší dny jsem tehdy dělal 13 beats denně. Je potřeba nezasekávat se nad blbostma a nasadit workin mode. Bydlim na poměrně klidnym místě a díky tomu mám na všechno klid a nic mě nerozptyluje, takže se to dá. Když je jeden beat hotovej do půl hodiny, tak jich 13 může člověk udělat třeba za 7 hodin což je míň, než na kolik hodin běžně lidi chodí do práce.

Navázal bych na předchozí dotaz, co s tolika beats na kontě? Chystáš se v budoucnu třeba spolupracovat i s interprety mimo label, nebo se chceš čistě orientovat na 808?

Nemám v plánu dělat navždy jenom s lidma z labelu a nebylo tomu tak nikdy. Byl jsem vždycky otevřenej spolupracím celorepublikově nezávisle na věku nebo barvě pleti. Kdo má zájem, tak mi může napsat do DM na Instagramu @VoodooBeats808 a můžeme se domluvit. Nedělám s toys a lidma, kterejm nemůžu věřit.

Jedním z tvých dlouhodobých side projektů je SPACE LOVE, zkus ho těm, co ho neznají, nějak popsat a říct, jestli se bude tento projekt dál nějak vyvíjet.

Space Love je pro mě srdcovka číslo 1. Je to projekt, kterej jsme před 4 lety založili s mojí slečnou, která si říká AKA47 (Instagram: @akadraka). Ona se stará o veškerou vizuální tvorbu ohledně projektu včetně live projekcí v průběhu koncertů jako VJ a já se starám o veškerou hudební část projektu live. Je to projekt, kde můžu experimentovat bez hranic jakejchkoliv žánrů a kdybych to měl někam zařadit, tak bych řekl elektronic space music. Vydali jsme dohromady 6 alb a sedmý máme v plánu ještě tenhle rok. Práce na něm začíná právě teď. Všech sedm alb bude brzy k dostání na iTunes, Apple Music, Spotify, Tidal a 150 dalších online streamovacích službách.

Ty se taky dost aktivně věnuješ grafice, je to čistě jenom tvůj koníček nebo se za tím skrývá něco víc? 

Tři roky zpátky jsem v UK dostal bakalářskej titul z designu, kreslil jsem celej život a když jsem na střední dostal do ruky Photoshop, tak nešlo jinak než se v tom naučit. Miluju to do dnes a je to moje druhá nejoblíbenější činnost hned po tvoření music. Díky Photoshopu mám vedle hlavy na jedný grafice bílý Balenciagas, aniž bych platil 700$ – instant saving skills.

Nemůžu se nezeptat… Jací jsou tvoji oblíbení MCs nebo producenti, který momentálně posloucháš? Baví tě třeba i někdo na CZ&SK scéně?

Baví mě každej novej TOXXX, pak Zmoney, Valee, Cookie Money, Gucci Mane, 21Savage, Rae Sremmurd, Cashanova Bulhar.
Z producers: Huclberry808, FrankFlames808, Southside808, ChaseTheMoney2x, Cicero808, Hxdro.

Jaký jsou tvoje oblíbený značky oblečení a bot?
Hypno808, Nike, Adidas, Ralph Lauren, Calvin Klein.
Všichni členové labelu teď makají na svých projektech, můžeme tě na některém z nich zastihnout? A popřípadě co plánuješ do budoucna?

Boys maj nonstop přístup k mejm nejnovějším beats a dělaj každej na next-level věcech. Je toho rozdělanýho víc a já to radši představuju, až když je to ready. V budoucnu budu vydávat singly a #techno808 stopro nebylo moje poslední album. Baví mě to čim dál tim víc.

Oukej, myslím, že jsme toho spoustu probrali, já ti děkuju za rozhovor a super spolupráci. Na závěr ti dávám prostor, chceš něco vzkázat svým fans?

Yes, taky moc děkuju za super rozhovor. Jsem rád za všechny zprávy, co mi chodí. Vážim si každý z nich a jsem rád, že se našlo tolik lidí, co jsou se mnou na stejnym levelu, chápou lyrics a často si prošli podobnejma věcma. Díky všem co píšou a supportujou.

Já na závěr dodám, že novinka Techno808 je dostupná na všech multimediálních platformách, zde je link na digitální download alba a jeho poslech. Check it out!