Pražský prémiový streetwear store Footshop vydává svůj vrcholný projekt v rámci oslav 10 let od svého založení. Tentokrát se spojil s 10 umělci z 10 různých zemí světa, kdy každý z nich vytvořil unikátní křeslo sestavené z použitých kartonů ze skladu Footshopu. Sérii, která vychází 9. prosince, doprovází také 10 speciálně upravených párů tenisek a kolekce oblečení značky Reebok.
V souvislosti se zapojením ekologicky udržitelných procesů do provozu firmy využil Footshop staré kartony ze svého skladu k výrobě deseti zprvu identických křesel. Výroba měla dvě fáze. O skládání a lepení kartonů se postarala společnost Kartoons. Finální vizuální podobu potom křeslům propůjčilo 10 umělců z 10 evropských zemí, ve kterých český e-shop působí. Každý z nich pojal projekt svým osobním stylem, každý naprosto unikátně. Zájemci budou o tato umělecká díla soutěžit na platformě Releases, kde půjdou do slosování za cenu 300 Eur s datem vyhlášení 14. prosince.
„Zachraňujeme karton, který by jinak skončil na sběrném dvoře, a doslova pro něj hledáme nový domov. Jindy vyřazené kusy citlivě přetváříme v plně užitý design do domácnosti nebo kanceláří,“ říká o designovém studiu Kartoons jeho zakladatel Vojtěch Beránek.
Spolu s křeslem dostanou výherci také customizované tenisky Reebok Classic Leather Grow, které tematicky ke každému z jedinečných kousků upravila umělkyně Customs by Michelle, která se úpravou sneakers zabývá (@Customsmichelle).
foto: Tomáš Třeštík
Značka Reebok hraje hlavní roli také v doprovodné unisex kolekci oblečení, která bude vycházet na Footshopu s potisky a citáty, které jsou s Footshopem a jeho kulturou dlouhodobě spojené. Dohromady půjde o tři trička a dvojici hoodies a k dispozici bude již 9. prosince jak online, tak na prodejnách.
Seznam umělců, kteří se podíleli na vzniku customizovaných křesel v jednotlivých evrospkých zemích: Ondrash&Kasparek (CZ), Martin Lukáč (SK), kseleqoqynqyshy (RU), sa6ettu (BG), Daniel Labrosse (HU), Flavien seng flavor (FR), Johanna Walderdorff (DE), Edyta Grzyb (PL), cacaorocks (GR), Roel Van der Lind (NL).
foto: Peter Kováč
O desetiletém působení tohoto brandu na trhu nejlépe vypovídá jejich výroční landing page.