Facebook, jehož cílem je propojit celý svět, se nyní pouští i do neprozkoumaných vod. Spouští zbrusu nový projekt založený na virtuální realitě.
Co bude sociální síť dělat s hardwarovou firmou? Když Facebook v roce 2014 koupil začínající Oculus Rift, tato otázka byla na místě. Dnes už však víme s jistotou, co Marka Zuckerberga k tomuto kroku vedlo. Jedna z největších společenských sítí na světě se rozhodla propojit socializaci s virtuální a navrch rozšířenou realitou.
Produkt, který je zatím stále ve svých začátcích, nese jméno „Spaces“. V beta verzi si ho může prozatím vyzkoušet jen limitovaný počet jedinců, především hráči, kteří jsou ochotni zaplatit za speciální headset vytvořený k promítání VR. Tento produkt byl poprvé představen na konferenci v roce 2016, společně s vizí „sociální VR“.
A jak vlastně „Spaces“ funguje? Tak například – dva kamarádi, kteří od sebe žijí přes celou zemi, si nasadí brýle pro virtuální realitu, otevřou si program a díky němu se mohou setkat kdekoliv na světě. Vy i vaši kamarádi jste vyzobrazeni jako avataři, kteří jsou vytvořeni na základě vaší facebookové fotografie.
Na promo video, které pro nás Facebook přichystal, se můžete podívat níže.
Samotný projekt potenciál nepostrádá, je však nasnadě se ptát, zda další izolací od reálného světa neutrpíme především my. Přece jen, je spouta možností, jak být s otatními v kontaktu i bez drahých brýlí a virtuální reality.