Antonín Páral je grafický designér specializující se na tvorbu vizuálních identit, úzce spolupracuje s řadou grafických agentur a jeho cílem je rozšíření pohledu na vliv grafiky u menších a středních firem. Jak koronavirus ovlivnil online sektor a co můžeme očekávat?

Covid-19 ovlivnil životy všech, dopad se nevyhnul ani designu a obecně kreativního průmyslu. Online komunikace se během pár měsíců stala hlavním způsobem, jak komunikovat se zákazníky, přáteli a klienty. Online přítomnost společnosti prostřednictvím sociálních sítí, webových stránek, aplikací nikdy nebyla důležitější.

Pro řadu společností to mělo radikální dopad, který se promítl v přesunu a investicích značných prostředků do zmíněného online sektoru. „Ze své zkušenosti a zkušeností agentur, se kterými komunikuji, došlo od dubna do května k exponenciální poptávce o grafiku a služby s ní spojenými. Mnoho agentur muselo své služby vzhledem k obří vytíženosti i outsourcovat,“ říká Antonín Páral.

Z dostupné analýzy společnosti DesignRush ‘Q3 Industries Report, která analyzuje poptávku po agenturních službách ze sektorů: vývoj softwaru a aplikací, webový design, eCommerce, digitální marketing a branding, vyplývá následující:

  • 91,2 % respondentů uvedlo nárůst poptávky v alespoň jedné oblasti služeb z kategorie designu a vývoje webových stránek.
  • Vzdálená práce vyvolala poptávku po zabezpečení webu a “funkcích zaměřených na konverzaci”.
  • Pandemie COVID přiměla mnoho podniků, aby vynaložily více úsilí na svou online přítomnost, přičemž webový design a vývoj se ukázal být jedním z nejrychleji rostoucích digitálních průmyslových odvětví.

Návyky, priority a požadavky se u zákazníků, bez ohledu na to, v jakém sektoru se vaše společnost nachází, během lockdownu změnily. Rostoucí trend online komunikace služeb, produktů se s velkou pravděpodobností nezmění ani v následujících letech. Do budoucna bude grafika čím dál více žádaná, a to i díky generaci Z (internetové děti), která je na ní čím dál více fixována.

Podívejte se, jak výstižně svým redesignem logotypu ztvárnil grafik Jure Tovrljan aktuální dobu. A kolik stojí vytvoření grafiky u grafických agentur/freelancerů/grafických soutěží?

Článek je reklamní sdělení

Podpoříte nás?

“Alternativní sonda do hlubin české kultury.” Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit