Minulý týden patřily dva večery komponovanému programu festivalu Spectaculare, který představil výjimečné projekty na poli elektronické hudby. Ve středu ovládl CAMP Rafael Anton Irisarri se svým melancholickým ambientem a čtvrteční večer patřil labelu Gondwana records.

Středeční večer, který se odehrál v brutalistické budově Centra pro architekturu a městské plánování (CAMP), byl pod taktovkou dvou producentů Simona Scotta a Rafaela Antona Irisarriho, kteří jsou ojedinělými zjeveními na poli ambientního žánru. Simon Scott, bubeník legendární shoegazeové kapely Slowdive, se v posledních letech zabývá fenoménem field recordingu a předcházející večer na toto téma vedl i workshop. Scott představil svou novou desku Soundings, která je plná jemné melancholie a cvrkotu přírody a města. Rafael Anton Irisarri naproti tomu představil mnohem melodičtější set s jemnými živými nástroji a mohutnými basy.

Prostor v pražských Emauzích disponující obřím projekčním plátnem a dobrou akustikou dokázal povznést divácky/posluchačsky ne úplně vstřícné sety a přetransformovat je do spíše audiovizuálního zážitku. Pocit, že sledujeme víc dlouhý hudební videoklip či experimentální snímek než pouhé koncertní provedení, umocnila především dvojice vizuálních umělců Boris Vitázek a Jan Nálepa, kteří svými vizuály hudebníky doprovodili a podpořili tím jejich filmovost. U Scotta jakýsi industriální Jurský park, u Irisarriho pak to nejlepší, co nám dal Jóhann Jóhannson.

Následující večer, který se uskutečnil v Divadle Archa, pak představil tvorbu britského nezávislého vydavatelství Gondwana records. Program zahájil svým rozehřívacím DJ setem zakladatel labelu, trumpetista Matthew Halsall, bohužel se však nedočkal velké odezvy, jak by si zasloužil. Prostor byl kapacitně přeceněn, a tak byl zahajovací set odehrán před téměř prázdným hledištěm. Přesto však dokázal přenést pohodovou atmosféru, dokonce až tak, že valná většina posluchačů se při jeho setu uvelebila na zemi.

Dvěma hlavními body večera byl člen Cinematic Orchestra – kontrabasista a producent Phil France – a Sunda Arc, dva ze tří členů nu-jazzového uskupení Mammal Hands. Sál již se alespoň z větší části zaplnil a naštěstí se tak neopakovaly možná až trapné momenty z prvního vystoupení. Celý večer se nesl ve velice příjemném duchu a posluchačsky velmi vstřícné, až sametově hladící hudbě. Ideální program na chladný březnový večer.

Festival Spectaculare stále nekončí, jetšě se můžete těšit na mladý talent vážné hudby Petera Gregsona, poslkého producenta Hatti Vatii či zakončovací koncert berlínské legendy Apparata. Více informací a vstupenky na spectaculare.eu.

foto: Kryštof David 

Podpořte nás!

CZECHMAG funguje již od roku 2014 jako nezávislý a neziskový projekt několika tvůrců, kteří produkcí vlastního obsahu informují o zajímavých jménech, projektech, akcích a veškerém dění (nejen) na české undergroundové a alternativní kulturní scéně. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Nejčerstvější novinky do e-mailu?

CZECHMAG STORE