Oslava lokální sneaker kultury proběhla v Dubaji na akci Sole DXB. Nike ve svém SNKRS boxu představila novou kolekci, která oslavuje minulost, přítomnost i budoucnost Nike Basketball. Hosty byly např. sneaker ikona, DJ, autor a street basketbalista Bobbito Garcia, designér Aaron Cooper či bývalý profesionální hráč Scottie Pippen.
Basketbal, více než kterýkoli jiný sport, zanechal silný otisk v populární kultuře, která sahá daleko za hranice hřište. „Tak nějak to začalo, protože profesionální hráči venku běžně nosili boty určené na hřiště a to se vtisklo do hlav mladé generace,“ popisuje Bobbito Garcia. „Děcka z celého New Yorku tak začala nosit basketbalové tenisky na ven, protože nejvíc cool člověk v New Yorku byl právě basketbalista a všichni od něj okoukávali jeho styl.“

Od vstupu značky Nike na pole basketbalu s modelem Bruin and Blazer v roce 1972 začalo šílenství okolo tenisek i představ sportovců, umělců, designerů, hudebníků, skateboardistů a dalších, jak by takové tenisky mohly vypadat. Nová kolekce 12 Soles oslavuje tento obrovský boom s modely, které definují minulost, přítomnost i budoucnost basketbalu a sneaker kultury.
Některé z těchto tenisek jsou neúprosně spojeny s důležitými momenty, dechberoucími výkony sportovců a historií, jiné svůj příběh začaly teprve psát. Ne nadarmo tak kolekce 12 Soles obsahuje modely jako Nike Air Force 1 (včetně svých nejnovějších iterací, SF AF-1 a AF-1 Upstep Warrior), Nike Air Max 2 Uptempo, Nike Uptempo, Nike Uptempo 97 a Nike Air Foamposite Pro. Ty doplnily jedny z nejpopulárnějších bot z nynější doby: Nike Kobe XI Elite Low Nike Zoom KD 9, Nike Kyrie 2 a Air Jordan XXXI. A třešničkou na dortu jsou Jordan ikony Air Jordan IX Retro, Air Jordan XI Retro a Air Jordan Retro XVI.
Pojítkem mezi všemi těmito modely je jejich nepopiratelná sportovní DNA, která pochází z neúnavné práce na designu bot zároveň splňující veškeré potřeby sportovce. „V Nike navrhujeme pro sportovce. Posloucháme jejich hlas a práci pro tvorbu průlomových produktů, které napomohou k jejich lepšímu výkonu a pocitu,“ vysvětluje designér Aaron Cooper. „Když navrhujete s tímto jediným cílem, často vytvoříte něco převratného. A jako designér, vidíte svou práci propojující hřiště se streetovou kulturou – a to je opravdu vzrušující přidaná hodnota.“
