Třetí z večerů prvního týdne festivalu Spectaculare se uskutečnil ve čtvrtek 8.2. v klubu Roxy ve znamení techna. Hlavní hvězdou večera byl Max Cooper, spolu s ním pak vystoupili např. Floex či IM Cyber.
O zahájení večera se postaral Jan Hanák, rodák z jihomoravských Židlochovic, se svým projektem Sonority, kterého záhy vystřídala stálice na české klubové scéně DJka IM Cyber. Ačkoliv se ani jednomu z nich nedostalo moc prostoru, v Cooperův prospěch, posluchačstvo však příjemně naladili a vyplnili čekání na hlavní hvězdu večera. Celý večer pak zakončil Tomáš Dvořák aka Floex v příjemném ambientním módu.
Max Cooper, doktor výpočetní biologie, má na kontě mimo řady remixů a EPs již dvě oceňované studiové desky pojmenované Human a Emergence. Hrdě se ve svých skladbách hlásí k odkazu Jona Hopkinse, severské chladnosti Ólafura Arnaldse, Jónsiho poetičnosti či ambientnímu vlivu Aphexe Twina. Do Prahy přivezl svou jedinečnou show nazvanou Mesh live.
Mimo klasického techna, se kterým je Cooper spojován nejčastěji, ukázal v Roxy během dvou a půl hodiny trvajícího vystoupení směs ambientu s tvrdšími beaty, ale také překvapivě drum’n’bassové polohy. Ačkoliv nepřestával během setu neustále překvapovat, stopáž nabobtnalá téměř ke třem hodinám se zdála být k pozdní hodině lehce přepálená.
Důležitou součástí celé show byla také její audiovizuální stránka. Během celého setu mohli posluchači na projekcích umístěných na všech třech stěnách pozorovat vývoj života. Od počátečních vesmírných ploch, přes srážky molekul až k vývoji plodu se nesl audiovizuál v abstraktnějším a organičtějším duchu. V druhé půlce pak geometrické obrazce a křivky vystřídal obrysově čistší, příběhový doprovod plný robotů, diktátorů a apokalyptických vizí. Přes apelativní ráz druhé poloviny však první část byla mnohem působivější a vizuálně nápaditější. Spojovat elektronickou hudbu se dystopickými vizuály jakoby se stalo lehce otřepaným klišé.