Jednou z účinných metod linkbuildingu je Guest blogging nebo chcete-li Guest posting. Spočívá v získávání zpětných odkazů, ale především strategicky zajímavých a výhodných partnerů, kteří nám mohou významně pomoci s rozvojem podnikání na internetu.
Co označujeme jako Guest post?
Jako Guest post označujeme článek či příspěvek na webu, který je napsán třetí stranou (blogerem či čtenářem, partnerem, apod.), nikoliv samotným autorem nebo majitelem daného blogu. Autor blogu pak získává jako výhodu bezplatný originální obsah, který je relevantní pro daný web a konkrétní cílovou skupinu. Odlišný obsah článku pak osloví širší skupinu návštěvníků – čtenářů. Odměnou tomuto partnerovi (guest post) je pak uvedení jeho jména jako autora a umístění zpětného odkazu v obsahu daného článku. V praxi se můžete také setkat s oboustranným guest postingem. Ten spočívá v tom, že oba partneři připraví článek, ve kterém je zpětný odkaz na jejich web a publikují jej na webu druhého partnera.
Jak vyhledat vhodného partnera pro Guest blogging?
Pro vyhledání vhodného partnera pro Guest blogging je vhodné si předem připravit seznam, ve kterém budou podobně tématicky zaměřené weby, které jsou podobné vašemu webu (ne přímá konkurence). Pak provozovatele daných webů můžete oslovit s nabídkou Guest bloggingu. Vybírejte pouze kvalitní relevantní weby, kde vám umístění článku přinese kýžené výsledky.
Jaké lze využívat typy webů?
- eshopy s vlastním blogem
- firemní prezentace s blogem
- soukromé i firemní blogy
- on-line magazíny
- zajímavé a informační portály
Jak oslovit potencionálního partnera?
Klíčem k úspěchu guest bloggingu je nalezení a správné oslovení potencionálního partnera. Vždy mějte na paměti, že jednáte s cizí osobou a musíte ji ujistit o výhodnosti a přínosu vaší nabídky. Prvním krokem by měla být důkladná příprava emailu. Vaši poptávku personalisujte, nepoužívejte šablony.
1. Vždy napište předmět emailu
2. Partnera oslovte jménem a příjmením
3. Představte se a sdělte čím se zabýváte
4. Vždy dejte najevo, že znáte obsah partnerova blogu
5. Správně vysvětlete váš zájem o spolupráci
6. Ideální je přiložit ukázkový článek do emailu nebo odkaz na něj
7. Partnera vyzvěte k tomu, aby vám odepsal na e-mail
Nebojte se komunikace
Má-li oslovený partner zájem o vaši poptávku, nebojte se ani komunikace po telefonu. Po telefonu mu sdělte výhody spolupráce, případně dolaďte detaily Guest bloggingu a konkrétní postup. Můžete rozšířit také možnosti spolupráce. Partnera však do ničeho nenuťte.
Pokus si však sebou nejste jistí, svěřte tuto aktivitu profesionálům – MEDIAUNIT.
Článek je reklamní sdělení