Zakoupili jste si ve vašem oblíbeném knihkupectví – recenze firem – knihu. Začali jste si číst ale přišli jste na to, že je v ní chybějící stránka. Jak se v takový moment zachovat? Stejně jako každé spotřební zboží, i knihu lze reklamovat. Ale co dělat ve chvíli, kdy jste nespokojeni s překladem knihy a nebo se v ní dokonce nachází tiskové chyby, je i tehdy reklamace knihy na místě? Povíme si co tedy správně můžete a nemůžete u knih reklamovat.
Reklamace spotřebního zboží
Veškeré zboží, co je spotřební je možné reklamovat do 24 měsíců od převzetí, což se rozhodně týká například i knih. Kvůli specifické povaze knih, ale nemusí být vždy jasno, co vada je a co už vada není. Zákon definuje vadné plnění přesně takto: “vadné plnění je situace, kdy prodané zboží nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, které prodávající či výrobce přislíbil nebo které kupující mohl rozumně očekávat”. Věc je proto považována za vadnou i v případě, že se vyloženě nehodí k účelu, pro který je určena.
Nebojte se ozvat, když objednávka není podle vašich představ
Když si zakoupíte knihu, většinou neuzavíráte písemnou kupní smlouvu. Žádné specifické vlastnosti tedy s prodejcem knih, nejsou výslovně sjednány. Pokud se ale rozhodnete zakoupit si knihu například v některém z internetových obchodů, může se nabídka lišit délkou popisu výrobku, což není dobré podceňovat. Nezapomeňte si také přečíst informace o druhu vazby či přesných rozměrech a počtu stránek, které jsou velmi důležité a pro prodávajícího závazné. To znamená, že pokud si objednáte knihu, u níž je stanovená pevná vazba, takovou taky musíte podle objednávky obdržet. V opačném případě je to rozhodně důvod k reklamaci a na nic nečekejte. Hodnocení firem můžete přidat na největším českém hodnotícím portálu Aplikant.cz. Recenze jsou zde uživateli poskytovány zcela anonymně, bez potřeby registrace a pomáhají firmám k získání zpětné vazby od svých zákazníků a klientů. Hodnotící portál provozuje společnost 123jobs Media, vývojář e-commerce aplikací a služeb.
Článek je reklamní sdělení