Hans Zimmer, jeden z předních skladatelů filmové hudby a tvůrce soundtracků k fenoménům, jako je Lví Král, Piráti z Karibiku či Batman, v sobotu 7. 5. rozezněl pražskou O2 arénu.
Kdo čekal, že si Hans Zimmer pouze stoupne před orchestr a chopí se role dirigenta, mýlil se. Spíš než uhlazený orchestrální koncert jeho vystoupení připomínalo rockovou show, ve které skladatel vystřídal hned několik nástrojů. Autor koncert provázel doprovodnými komentáři a historkami, jež se vážou k jednotlivým skladbám. I přes velkolepé bubenické souboje, houslistky v krátkých sukních a světelné efekty v aréně panovala až rodinná atmosféra.
Celý večer byl rozdělen do dvou částí. První polovina byla spíše klidnější a zazněly v ní známé melodie např. ze Lvího Krále, Pirátů z Karibiku či Sherlocka Holmese. Hned na úvod si Hans Zimmer získal publikum chválou Prahy a láskou k české hudbě, konkrétně Smetanově Mé Vlasti. Diváci se mu za večer několikrát odvděčili ovacemi ve stoje.
Druhá polovina vystoupení se odehrávala v úplně odlišné atmosféře. Z klidného začátku přešlo vystoupení do rockového koncertu spojeného se světelnou show, ve kterém Zimmer předvedl svou specifickou schopnost kombinování elektronické a akustické hudby na úryvcích soundtracků z filmů jako Interstellar nebo třeba The Amazing Spider-Man. Ovšem skladby díky častému opakování velmi podobných motivů občas nepříjemně splývaly dohromady a i díky tomuto působila druhá polovina, oproti té první, více nezáživně. Dalším zklamáním byl pro návštěvníky nedostatek známých melodií a pro některé nevyhovující ozvučení. Atraktivitě koncertu by též přidalo, kdyby si diváci mohli lépe spojit skladby s danými filmy. Jejich názvy ale bohužel nikde promítány ani jinak viděny nebyly (když opomeneme program za 400 Kč). Jediným záchytným bodem byly nepříliš jasné a jen občasné nápovědy promítané na plátně za orchestrem.
I přes nedostatky druhé poloviny odcházeli fanoušci z koncertu s pocitem nadšení. Přispěl tomu určitě i přídavek, kdy se Hans Zimmer na vyžádání publika vrátil na pódium a koncert finálně a s ještě větší grácií ukončil motivem z filmu Počátek, který sám emotivně doprovodil na klavír.