„Snažím se vytvářet věci, které podněcují myšlenky a erotické pocity. Vždy jsem miloval riskovat a posunovat hranice, ať už na to svět byl připravený, nebo ne.“ – Calvin Klein

HISTORIE ZNAČKY CK

Konec šedesátých let aneb zrod značky Calvin Klein

Zatímco v roce 1968 Československo okupovala vojska Varšavské smlouvy, mladý módní návrhář Calvin Klein si ve Spojených státech plnil svůj americký sen a začal přepisovat tehdejší standardy v módní branži. V New Yorku založil spolu se svým obchodním partnerem Barrym K. Swartzem vlastní módní značku, Calvin Klein Limited.

Bylo mu pouhých šestadvacet let, když si ve velkoměstě, které nikdy nespí, zároveň otevřel svůj první obchod a americkému trhu předvedl velmi rafinovanou a mladistvou kolekci dámských a pánských kabátů.

Již pouhý rok po svém debutu v módním světě, se v září roku 1969 objevil Calvin Klein na titulní straně ikonického časopisu Vogue. Za tento velký úspěch vděčil Calvin jeho talentované a prozřetelné šéfredaktorce, Dianě Vreeland. Byla to právě Diana, která se od roku 1962, kdy převzala módní otěže Vogue, zaměřila na důležitost titulní strany časopisu. Spolupracovala s renomovanými a proslulými fotografy, jmenujme například Richarda Avedona, který po jejím boku stál téměř půl století nebo talentovanou Nancy White.

Sedmdesátky ve znamení džínů a spodního prádla

Roku 1971 Calvin obohatil svou základnu stylových kabátů o další oděvní sektory. Zaměřil se na ženské sportovní oblečení, klasické blejzry a spodní prádlo pro ženy. Mezi léty 1973 až 1975 opakovaně získal prestižní ocenění za své návrhářské kolekce a díky tomu rostla obliba jeho značky a logicky i tržby jeho obchodu. Tento úspěch v Calvinovi jen podnítil rozhodnutí rozšířit stávající sortiment o šátky, boty, pásky, kosmetiku, pánskou módu, ale především o džíny.

Byly to právě džíny a spodní prádlo, které na dlouhá léta udávala směr této módní značce. Inspiraci snoubenou s nekonvenčností odrážející se v jeho kolekcích oblečení, Calvin získával i v legendárním newyorském klubu – Studio 54. Důležitým měřítkem džín z továrny Calvina Kleina bylo, aby skvěle padly a zároveň provokovaly a byly sexy.

Boom džínů střídá pánské prádlo a první finanční problémy

Když se roku 1978 vyprodalo na dvě stě tisíc kusů džínů jen během prvního zahajovacího týdne prodeje, byl to jasný signál pro Calvina, aby v této úspěšné módní strategii pokračoval.

V osmdesátých letech se proto Calvin rozhodl představit zcela novou řadu šortek pro ženy a současně přišel i s novými kolekcemi spodního prádla pro muže, kteří přesedlali z bílých boxerek prodávaných v pack baleních na značkové prádlo CK.

Závěr osmdesátek však pro značku Calvin Klein znamenal finanční problémy a hrozbu bankrotu a to i napříč celosvětovému úspěchu a dvanácti tisícům obchodů otevřených po celých Spojených státech. Problémy s financováním přicházely i koncem devadesátých let, kdy byla firma CK na prodej. Nakonec své dítě Calvin Klein v roce 2002 prodal módnímu korporátu PVH (Phillips Van Hausen Corp), kde sám dál působil jako kreativní ředitel a módní konzultant.

NEJOBLÍBENĚJŠÍ MODELY ZNAČKY CK

Minimalismus, dráždivost, unisex, neutralita. To je jen malý výčet výrazů, které by mohly jasně definovat módní styl Calvina Kleina. Nejoblíbenějším modelům značky CK bezesporu stále dominují kolekce spodního prádla pro ženy i muže propagované mnoha známými tvářemi, džíny ale i parfémy, mezi jehož stálice patří CK Euphoria nebo CK One.

Právě motto parfému CK One mluví za vše a sedí dokonale na celý koncept značky CK, a totiž: „Pro muže, pro ženy, pro každého –  CK One byla navržena k tomu, aby propojovala lidi. Aby byla sdílena, aby sbližovala. Rozdíly mezi pohlavími jsou minulostí: místo toho konečně stojíme spolu jako jeden celek.“

V jistém smyslu před půl stoletím Calvin Klein předběhl dobu, a to nejen v otázce preference kvalitního materiálu a střihu, ale také ve volbě neutrálních barev, unisexové módy a v neposlední řadě i komunikaci-reklamě. Zmínit můžeme asi tu nejvíc kontroverzní, když se v jeho kampani na džíny objevila patnáctiletá herečka Brooke Shields, jejíž smyslné fotografie doprovázel slogan: „Mezi mě a mé calvinky se nic nedostane.“

Svou tvář značce CK dále propůjčily například Kate Moss, David Beckham, Scarlett Johansson, Diane Kruger nebo Justin Bieber.

Článek je reklamní sdělení

Podpoříte nás?

„Alternativní sonda do hlubin české kultury.“ Jak už náš slogan napovídá, snažíme se být magazínem, který přináší čtenářům alternativní pohled na život kolem nás. Už od roku 2014 fungujeme jako nezávislý projekt několika autorů a přinášíme reportáže ze špinavých a divokých hlubin undergroundu, natáčíme a informujeme o subkulturách, zajímavých projektech, akcích a osobnostech, nebo jen píšeme články vlastním stylem. Jedeme zkrátka autorskou tvorbu, kterou nyní můžeš podpořit. Odvděčíme se ti pravidelným přísunem kvalitního obsahu, zahrnujícího originální články, videa a podcasty. Přispěním i nepatrné částky nám vyjádříte podporu, která nás motivuje do další tvorby. Každé takové podpory si nesmírně vážíme a předem z celého srdce děkujeme!

Podpořit