Elektrické tramvaje na Karlově mostě nikdo z nás už nepamatuje. Dnešní Karlův most známe jako místo přelidněné turisty s velkými foťáky, následně sedícími karikaturisty, kteří vám za nemalou částku na papír rádi vykouzlí z vašeho obličeje něco, co zaručeně není obličej. Také se nám vybaví velká řádka obchodníků, kteří obchodují s něčím, s čím už někdo někdy obchodoval, a pokud toho není pořád málo, vzduchem se line nepříjemná vůně žebrajících bytostí se psy.
Ale pokud zapomeneme na všechny tyto nešvary, bude to hlavně Karlův most, který se ve večerních hodinách stává okouzlujícím a romantickým místem.
Co se týče tehdejší elektrifikace tratě, bylo velmi obtížné najít způsob přívodu elektrického proudu k pohonu vozů, aniž by byl narušen starobylý vzhled mostu. Řešení nalezl František Křižík v podobě spodního přívodu pomocí speciálních kontaktů v kolejnicích. Doprava elektrickými tramvajemi přes Karlův most byla zahájena v roce 1905.
Jelikož byl ale systém závadný a těžké tramvaje ohrožovaly stav mostu a jeho soch, byly nahrazeny autobusy. Avšak autobusový provoz se také neosvědčil a byl zrušen, následně zde fungovala veřejná doprava až do 2. světové války.
Provoz automobilů skončil roku 1965. Od té doby slouží most jen pro pěší.
autor historické fotografie: neznámý
autor současné fotografie a textu: Jan Faltus