Na tiskové konferenci před blížícím se festivalem Foodparade, na kterém promluvili i vyslanci zastupující českou pobočku firmy, webu a aplikace Zomato, jsme odchytili její marketingovou manažerku a šéfa obsahu, kteří nám pověděli něco o festivalu, ale i o samotné aplikaci.


IMG_1460


Zomato na Foodparade 2015

Zomato speciálně pro festival Foodparade (o kterém píšeme zde) připravilo smilebox, ve kterém se každý může vyfotit a následně si fotku nechat vytisknout či sdílet na sociálních sítích. Kreativitě se meze nekladou a ty nejvtipnější momentky budou po zásluze odměněny.

Na Zomatu najdete aktuální informace o všech pražských a brněnských restauracích, kavárnách a barech. Stejně tak vám Zomato přináší menu jednotlivých podniků, které se festivalu účastní. Najdete je na každém stánku na Zomato tabulích, kde se také dozvíte informace o soutěži pro návštěvníky, kteří budou moci hodnotit zúčastněné restaurace. Ty nejlepší recenze z festivalu budou odměněny vouchery do restaurací.

Zomato jako partner také věnuje výherci soutěže I LOVE FOOD iPhone s aplikací Zomato, aby mohl sdílet své gurmánské zážitky. Navíc výherce obdrží originální blahopřání od všech návštěvníků festivalu. Každý, kdo se vyfotí ve smileboxu, bude mít možnost podepsat se na zástěru pro výherce této soutěže.


Co je to Zomato?

V čem je skvělá aplikace Zomato, jak vznikala a proč byste ji měli používat, se dočtete v následujícím rozhovoru s Martinem Vyleťalem, šéfem obsahu, a Michaelou Závodnou, marketingovou manažerkou.

Mohl byste všem, kteří neví, v čem aplikace Zomato spočívá, v krátkosti představit, o co jde?

Martin Vyleťal: V aplikaci Zomato, která funguje na zařízeních iOS a Android, jsou k dispozici všechny restaurace, kluby, bary, kavárny, cukrárny, pekárny (…) v Praze a v Brně. V Praze je to zhruba 6000 podniků a v Brně 1500. V profilech podniků najdete zejména aktuální jídelní a nápojové lístky, které jsou neustále aktualizovány a minimálně jednou za 3 měsíce osobně kontrolujeme, zda jsou všechna menu i informace aktuální. Co se týče funkcí aplikace, uživatel se může v daném podniku „checknout“, napsat recenzi, ohodnotit podnik na škále 1 až 5 podle jeho celkového dojmu z návštěvy, vkládat fotky a své recenze může sdílet i na ostatních sociálních sítích.

V kolika státech Zomato funguje?

Kromě České republiky a Slovenska je to dalších 20 států. V Evropě je to například Velká Británie, Irsko, Itálie, Portugalsko nebo Polsko.

Dá se Zomato přirovnat k aplikaci TripAdvisor, nebo se v něčem liší?

Dá, ale zásadní rozdíl mezi těmito dvěma aplikacemi je v tom, že my se nespoléháme pouze na „user generated conent“ (obsah generovaný uživateli – pozn. red.). Obsah, který vytváříme, je spravovaný námi, naším obsahovým týmem. Vytváříme hlavní kostru informací, podle kterých se uživatel rozhoduje, kam zajde na oběd nebo třeba na drink. Samozřejmě záleží i na obsahu, který přidávají uživatelé, ten je ale kontrolovaný přímo naším týmem a takto to u ostatních aplikací podobného typu nefunguje. Navíc jsme úzce zaměřeni čistě na segment gastronomie.

Jak to tedy probíhá, když uživatel přidá novou recenzi?

Recenze jde sice rovnou do oběhu, ale pokaždé ji kontroluje buď centrální tým, nebo člověk z obsahového týmu dané lokality. Máme sice systém, který je schopen automaticky detekovat spamové recenze, ale vždy je čte i reálný člověk, který rozhodne, zda je recenze opravdová a oprávněná.

Můžete nám prozradit něco o historii a vývoji této aplikace?

Aplikace Zomato vznikla v roce 2008 v Indii a časem se rozšířila do již zmiňovaných 22 zemí. V Česku a na Slovensku byla aplikace oficiálně spuštěna 1. 12. 2014, to znamená, že fungujeme zhruba půl roku. Za to dobu se nám podařilo získat slušný počet uživatelů a zejména těch aktivních, kteří aplikaci využívají denodenně.

Jak byste tedy nalákal ty, kteří aplikaci ještě nemají, a přesvědčil je, aby si ji stáhli?

Je super, že aplikace funguje na základě polohy, kde se uživatel nachází, čili my jsme schopni na základě jeho požadavků dle navolených filtrů (nekuřácká restaurace, dostupnost WiFi, otevírací doba atd.) nabídnout přesně to, po čem touží. Uživatel se může rozhodnout, zda podnik navštíví, jednak podle našich informací, ale i informací od ostatních uživatelů. Může objevit podniky, které třeba nejsou zas tak znamé, ale určitě stojí za návštěvu.
Navíc to všechno vůbec není jen o aplikaci nebo webu, ale zejména o lidech, kteří aplikaci používají, čímž tvoří specifickou komunitu. Když začnete aplikaci používat, je velmi pravděpodobné, že natrefíte na někoho se stejnými zájmy a na někoho, koho baví dobré jídlo a pití. Kromě toho, že vyvíjíme a spravujeme aplikaci Zomato, pořádáme pro aktivní uživatele a zejména gurmány různé akce v několika podnicích, kde se mohou podělit o své zážitky „face to face“.

O víkendu 5. – 6. 9. se v areálu zámku Trója uskuteční festival Foodparade, na kterém budete mít jako Zomato svůj stánek. Proč by měli lidé navštívit tento festival a proč by se měli zastavit u vašeho stánku?

Michaela Závodná: U našeho stánku by se měli zastavit určitě proto, že pro všechny návštěvníky bude připraven „smile box“ s vtipným pozadím a rekvizitami, kde se můžete vyfotit a fotografii následně sdílet mezi své přátele na sociálních sítích. Kdo bude chtít, může třeba výherci soutěže I LOVE FOOD zanechat vzkaz na zástěře, což bude příjemné gesto od návštěvníků festivalu a uživatelů aplikace Zomato. Určitě by měli přijít a hodnotit přítomné restaurace, za což mohou vyhrát vouchery do restaurací, či další hodnotné i vtipné dárky.

Martin Vyleťal nám na závěr řekl: „Nechci, aby to znělo příliš vznešeně, ale je to i o tom, že se snažíme místní trh tak trochu edukovat, vyzdvihávat podniky, které si zaslouží větší pozornost a naopak některé motivovat k tomu, aby fungovaly lépe.“


zomato-app
Navštivte web www.zomato.com a stáhněte si aplikaci Zomato do svého chytrého zařízení!

Přihlaste se k odběru novinek!

Zanechat komentář

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
wpDiscuz