Dokážete si představit, co vznikne spojením odolného terénního vozu a moderně vypadajícího SUV? Tohleto je UAZ PATRIOT AMC, modelová řada pro rok 2016 a pod jeho moderním kabátem se skrývají letité zkušenosti z oblasti výroby vojenských vozů. O jeho minulé verzi jste se mohli dočíst ve článku UAZ Patriot AMC – OFFROAD pro pořádné chlapy. Toto je však jeho vylepšená verze.

dsc_9

Karoserie

V barevné paletě vozů Patriot AMC si můžete vybrat mezi zelenou, modrou, zlatou, černou, hnědou, ocelově šedou a bílou barvou, díky které vynikne černé lemování blatníků a stříbrné střešní nosiče. Maska chladiče koresponduje s logem automobilky UAZ a přesně zapadá k aerodynamickým světlometům. Ty mají ve standardu LED denní svícení a díky tomuto faktoru je auto na silnici nepřehlédnutelné. K jeho modernímu vzhledu přispěla i zpětná zrcátka se směrovými světly. Vůz je vysoký 1.91 metrů, tudíž budí respekt a velkou pozornost jeho okolí. Pro bezpečné couvání najdete vzadu parkovací senzory a kameru.

dsc_2

Podvozek

Odolnost pro jízdu v terénu zajišťují dvě tuhé nápravy a samozřejmě ocelový rám karoserie. Obě nápravy jsou od společnosti SPICER, jež se pyšní kvalitními a odolnými výrobky. Vůz zdobí 18″ disky z lehkých slitin, kterých v edici LIMITED dostanete hned 5 kusů. U každého Patriota je vždy plnohodnotné rezervní kolo, nikoli opravný sprej nebo malé dojezdové kolo.

dsc_1

Motorizace

V testovaném voze se ukrývá moderní turbodieselový motor ZMZ 2.3 l se vstřikováním Bosh-Common Rail, který poskytuje výkon 85 kW, ale hlavně točivý moment 270 Nm, jenž je k dispozici od 1800 do 2800 otáček za minutu. Točivý moment v takto širokém spektru otáček je vynikající pro použití na silnici, jelikož se jedná běžné provozní otáčky, ale zároveň i v terénu, protože motor poskytuje takřka okamžitě jeho maximální sílu. Na terénní automobil vyniká příjemnou spotřebou 9 litrů nafty na 100 km a životností přes 500 000 km.

dsc_5

Výrobce nezapomněl ani na benzínovou variantu, která se dodává i s 16ti ventilovým benzínovým agregátem z dílny ruské motorárny ZMZ. Objem motoru je 2.7 litru a výkon 94 kW. Dále se neztratí jeho točivý moment 210 Nm při 2500 otáčkách za minutu a průměrná spotřeba 11  litrů na 100 km. Točivý moment v nízkých otáčkách je vhodný pro použití v terénu a výkon 94 kW zase poskytne na silnici dostatečnou dynamiku. Těchto výsledků bylo dosaženo mimo jiné díky vícebodovému vstřikování od firmy Bosch. Nutno dodat, že všechny modely vozu Patriot jsou vybaveny výhradně pětistupňovou manuální převodovkou.

dsc_4

Interiér

Že vám tu chybí další páka na připojení předních kol a redukce? Žádná tu není, protože místo ní zde najdete otočný přepínač. Ano, přepínání pohonu je zde řešeno plně elektronicky. Samotná palubní deska je vyrobena z odolných plastů a díky jejímu přehlednému uspořádání se tu nebudete cítit ztraceni. Patriot Limited se pyšní bohatou výbavou, jsou tu elektricky ovládaná okna a zrcátka, 4 vyhřívaná sedadla a vyhřívané čelní sklo. Dále tu nechybí klimatizace a teplovodní topení pro pasažéry vzadu. Ovšem to nejlepší se nachází uprostřed. 7″ dotyková obrazovka v sobě ukrývá kompletní multimediální systém, včetně satelitní navigace.

dsc_10

Jízda na silnici

Při nastupování do auta, je potřeba si dostatečně našlápnout, protože nástupní prahy jsou hodně vysoko. Jízda s tuhými nápravami vás zprvu možná zaskočí, protože auto na nerovné silnici plave. Naštěstí je to pouze o zvyku a po pár kilometrech nebudete tuhé nápravy vnímat. V tomto zimním období se hodně osvědčilo elektronické připojení přední nápravy, což lze udělat za jízdy. Oceníte to především tehdy, když vjedete na zamrzlé silnice, jelikož má vůz standardně poháněnou zadní nápravu.

dsc_7

V naftové variantně vůz není žádný závodník, motor je dělaný více na sílu, než na rychlost. Neznamená to, že by vás do kopce předjel náklaďák nebo kamion. Maximální rychlost je udávaná na 130 km/h, v praxi však umí jet daleko rychleji. U rychlostí nad 120 km/h je motor o něco hlučnější, proto z dieselové varianty dálniční stíhač nikdy nebude. U benzínové verze je to úplně jiné. Motor je tichý, kultivovaný a taky dostatečně svižný na rozhýbání dvou tun ruské oceli.

dsc_8

Jízda v terénu

Mimo silnici je Patriot jako doma. Díky tuhým nápravám se nemusíte bát profrčet plnou rychlostí retardér na sídlišti, ale taky projet jámu v terénu, brodit se nebo přejíždět přes kořeny stromů. Světlá výška 21 cm a vysoko položené nášlapy minimalizují riziko položení vozu tzv. „na břicho“. Ve standardu vůz nedisponuje uzávěrkami diferenciálů, ovšem i tak zvládá slušné křížení náprav. V terénu je však základ úspěchu mít obuté kvalitní pneumatiky, protože i sebelepší silniční pneu v hlubokém blátě nemá šanci.

dsc_3

Jak je u vozů UAZ zvykem, ve standardu disponují dvěma palivovými nádržemi. U benzínové varianty lze navíc jednu z nádrží vyjmout a nahradit ji nádrží pro pohon na LPG či CNG. Zkrátka jsou to stále dvě tuny nezničitelné ruské oceli, v moderním reprezentativním kabátě. Vůz UAZ Patriot AMC samozřejmě disponuje i evropským schválením pro provoz na silnici. Pro redakční test jej zapůjčil úpravce a importér ruských automobilů do Evropy, společnost AMC.

Přihlaste se k odběru novinek!

Zanechat komentář

Buďte první kdo bude komentovat!

avatar
wpDiscuz